مدیر مرکز پایش آلاینده ‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: شمار روزهای برخوردار از 'هوای پاک' در این کلانشهر در طول ۹ ماه گذشته امسال، ۳۰ روز ثبت شده است.

شهروندان مشهدی امسال ۳۰ روز هوای پاک تنفس کرده اند

به گزارش قدس آنلاین، رضا اسماعیل افزود: این تعداد روز هوای پاک در کلانشهر مشهد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزون بر دو برابر است. مدت مشابه پارسال شهروندان مشهدی ۱۲ روز هوای پاک تنفس کرده بودند.

وی همچنین شمار روزهای برخوردار از 'هوای سالم' را در مشهد طی امسال تاکنون ۲۱۱ روز اعلام و بیان کرد: پارسال در این مدت ۲۰۴ روز هوای سالم در مشهد ثبت شده بود.

مدیر مرکز پایش آلاینده ‌های زیست محیطی شهرداری مشهد ادامه داد: البته شمار روزهای دارای 'هوای ناسالم' در مشهد برای گروههای حساس هم امسال نسبت به پارسال کاهش یافت بطوری که شهروندان امسال ۳۲ روز اما پارسال ۵۷ هوای ناسالم و در وضعیت هشدار را تنفس کرده اند.

وی گفت: در مدت مشابه پارسال و امسال شهروندان مشهدی سه روز 'هوای ناسالم برای تمامی گروهها' داشتند.

او همچنین کیفیت امروز یک دی ماه هوای مشهد را 'سالم' اعلام و بیان کرد: ایستگاههای صدف و امامیه در شرایط پاک و سایر ۲۱ ایستگاه سنجش کیفیت هوای مستقر در سطح این کلانشهر کیفیت سالم هوا را گزارش می دهند.

شهروندان مشهدی پارسال ۱۸ روز هوای پاک و ۲۶۴ روز هوای سالم تنفس کردند و ۷۸ روز نیز هوای ناسالم برای گروههای حساس و پنج روز هوای ناسالم برای تمام افراد به ثبت رسیده بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.