"اسکات میلر" با بیان این که دستور جدیدی در مورد خروج نیروهای خارجی آمریکا از افغانستان دریافت نکرده است، گفت: در این زمینه دستور جدیدی دریافت نکردم و بنابراین هیچ چیزی تغییر نکرده است.

دستوری برای خروج از افغانستان دریافت نکرده‌ایم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «اسکات میلر» فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان با بیان این که دستور جدیدی در مورد خروج نیروهای خارجی آمریکا از افغانستان دریافت نکرده است، گفت: این خبر را از روزنامه‌ها خوانده‌ام. 

وی افزود: در این زمینه دستور جدیدی دریافت نکردم و بنابراین هیچ چیزی تغییر نکرده است و همه چیز مانند گذشته ادامه خواهد یافت.

میلر تاکید کرد: اما اگر چنین دستوری صادر شود، این اطمینان وجود دارد که ما با نیروهای افغانستان خواهیم ماند و حتی اگر تعداد نیروها کاهش یابد تاثیری بر حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان نخواهد داشت. 

وی که به ننگرهار سفر کرده است، اظهار داشت: آمریکا قادر است با حداقل نیروها به حمایت جدی از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه دهد.

فرمانده ناتو در افغانستان تصریح کرد: اولویت شخصی من این است که خشونت در افغانستان پایان یابد چراکه این موضوع باعث کشته شدن غیرنظامیان و افراد بی‌گناه می‌شود.

برخی رسانه‌های غربی اعلام کردند که ترامپ قصد دارد ۷ هزار نیروی نظامی این کشور را از افغانستان خارج کند. این موضوع واکنش بسیاری از مقامات آمریکایی و افغانستانی را برانگیخته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.