نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ویژگی بودجه ۹۸ باید حمایت و توسعه صادرات باشد، گفت: به همین جهت کمک ۷۸۰ میلیارد تومانی برای توسعه صادرات در نظر گرفته شد

حاجی‌بابایی: بسیاری از ظرفیت‌های ایران ربطی به تحریم‌ها ندارد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حمیدرضا حاجی‌بابایی شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان همدان با اشاره به اینکه در طول سال‌های اخیر میزان صادرات غیرنفتی و نفتی برابر شده است، اظهار داشت: با پیش‌بینی‌های انجام شده در سال ۹۸ صادرات غیرنفتی نسبت به صادرات نفتی باید افزایش یابد. 

وی با بیان اینکه امیدواریم صادرات غیرنفتی نسبت به صادرات نفتی در سال ۹۸ یک و نیم برابر افزایش یابد، گفت: در هشت ماهه امسال ۲ و نیم میلیون بشکه نفت صادر شده است اما در سال آینده علاوه بر اثبات بی‌اعتباری آمریکا بایستی صادرات غیرنفتی را یک و نیم برابر صادرات نفتی داشته باشیم. 

حاجی بابایی با تأکید بر اینکه آنچه مهم است این است که کشور ظرفیت بالایی در حوزه صادرات دارد، گفت: بایستی ویژگی بودجه سال ۹۸ حمایت صادرات باشد و توسعه آن مورد توجه قرار گیرد. 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با مجوز مقام معظم رهبری مقرر شده ۱.۵ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برداشته و برای کمک به چرخیدن چرخ کارخانجات و واحدهای تولیدی صرف شود، بیان کرد: کمک ۷۸۰ میلیارد تومان نیز برای توسعه صادرات در نظر گرفته شده که امیدواریم این اعتبارات بتواند مشکلات این حوزه را برطرف کند. 

حاجی بابایی با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که ایران ظرفیت‌های بسیاری دارد که بسیاری از این ظرفیت‌ها ربطی به تحریم‌ها ندارد، عنوان کرد: کشور ما یکی از کشورهایی است که بالاترین ظرفیت جغرافیایی را برای ارتباط با کشورهای گوناگون و اقتصاد دو یا چند جانبه دارد که بایستی از این ظرفیت استفاده شود. 

وی با تأکید بر اینکه طبق آمارها میزان صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته ۸۵۰ میلیون دلار بوده، ابراز کرد: صادرات غیرنفتی کشور حدود ۴۵ میلیارد دلار بوده که میانگین برای استان باید صادرات یک و نیم میلیارد دلار باشد. 

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نبود برخی زیرساخت‌های اساسی، نقدینگی، واردات، قاچاق کالا، عملکرد نامناسب بانک‌ها، گیر و بندهای اداری و غیره از جمله مشکلات موجود در کشور است. 

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات موجود در کشور نانوشته است و معطوف به دولت خاصی نیست، تأکید کرد: هر چه جلوتر آمدیم رغیب بخش خصوصی دولتمردان و شرکت‌های دولتی بودند که از قدرت‌های برتری برخورداراند که این آسیب زا است.

وی اعلام کرد: یکی از افتخارات استان صادرکنندگان آن هستند که موفق شدند با وجود مشکلات متعدد، ۸۵۰ میلیون دلار صادرات داشته باشند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.