معاون اول رئیس جمهور گفت: اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است.

جهانگیری:اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین،با حضور معاون اول رئیس جمهور، نشست هم اندیشی با معتمدان، نخبگان، مدیران دستگاههای اجرایی و کارآفرینان سیستان و بلوچستان با هدف بررسی مسائل و مشکلات این استان در تالار فردوسی برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این مراسم اظهار کرد: این سفر با انگیزه دیدن طرح ها و پروژه‌ها نیامده ام و بر خلاف رویه همیشه امروز برای دیدار با مردم، نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف به این منطقه آمده‌ام .

وی افزود: به گفته دکتر دهمرده نماینده سیستان، این استان محرومیت آشکار اما مظلومیت پنهان دارد، اقدامات خوبی در زمینه زیرساخت‌ها انجام شده است اما کافی نیست.

معاون اول رئیس جمهور گفت: شرایط کشور در حال حاضر هسته‌ای است و داریم تلاش می‌کنیم تا به دنیا بگوییم در بحث هسته ای از حدود خود تخطی نمی‌کنیم.

وی افزود: ما در دولت یازدهم تلاش کردیم با گفت‌وگو به دنیا ثابت کنیم شما مسیر اشتباه رفتید و ما حرفمان درست بوده اما کارهای رئیس جمهور آمریکا با هیچ عرفی سازگار نیست و دیدیم که از توافق برجام خارج شد و مجدد تحریم‌هایی بر کشور ما اعمال کرد.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است، ایران طرفدار منطق و گفت و گو است و از حدود قانونی تجاوز نمی کند اما در مقابل آمریکا در مقابل ایران از همه حدود تجاوز کرده است.

فضای حاکم بر دنیا فضای غیرقابل اعتمادی است

جهانگیری اضافه کرد: فضای حاکم بر دنیا فضای غیرقابل اعتمادی است و آمریکا به دنبال این است که ببینید کدام کشورها با ایران همکاری می‌کنند تا به آن‌ها فشار وارد کند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: برخی تلاطم‌ها در اقتصاد کشور در تابستان امسال به وجود آمد اما تلاش کردیم ثبات به اقتصاد کشورمان برگردد، این شرایط حساس پیچیده در یک تفاهم بین ملت و دولت می تواند به یکی از نقاط برجسته سربلندی ایران تبدیل شود.

این مسؤول گفت: خالی کردن دل‌مردم‌ و آیه یاس خواندن هنر نیست. بودجه سال آینده ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان است و می توان مشکلات کشور را مرتفع کرد، ما قادر هستیم کشور خود را اداره کنیم، نباید به مردم دروغ بگوییم باید بگوییم شرایط شرایط سختی هست و نیاز به وحدت همه اقوام، مذاهب، احزاب داریم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در ارتباط با سیستان و بلوچستان زیربناهایی که منجر به توسعه استان شود در اولویت قرار دارد، در آینده نه‌چندان دور حتما سفر دیگری به این استان‌خواهم داشت و از شهرهای دیگر آن بازدید می‌کنم.

اتصال به آب دریای عمان تنها راه تامین آب سیستان وبلوچستان است

جهانگیری گفت: بنیاد مستضفعان سه نقطه را به عنوان کانون توسعه انتخاب کرده که با تکیه بر توان داخلی خود فعالیت کند که جای قدردانی دارد، کارهای کوچکی که می تواند مردم را خودکفا کند.

وی با اشاره به موضوع گازرسانی به استان ضمن تسلیت به خانواده های 4 دانش آموز جان باخته در مدرسه اسوه حسنه زاهدان، گفت: تلاش‌مان بر این است که‌تمام شهرها و روستاهای سیستان وبلوچستان گازدار شود، ۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه به شهروندان ارائه می شود تا نسبت به دریافت اشتراک گاز منازل اقدام کنند.
وی گفت: برای شن‌های روان نیز باید راهکاری پیدا کنیم در بودجه پیش بینی کرده‌ایم وزارت جهاد کار را انجام دهد، جنگل کاری و مالج پاشی نیز باید تقویت شود.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: گردشگری یکی از نقاط قوت سیستان وبلوچستان است و طرح های زیادی در این حوزه اجرایی خواهد شد، در حوزه طرح‌های گلخانه ای و اشتغال نیز طرح های بسیار خوبی تدوین شده است.

وی ادامه داد: تامین زیرساخت‌های استان یکی از اولویت‌های دولت در سیستان وبلوچستان است، مصوباتی نمی دهیم که اجرایی نشود و روی کارهای قابل اجرا تمرکز خواهیم کرد، در بحث آب به قطعیت رسیده ایم که از خروج آبهای موجود که به سمت کشورهای دیگر سرازیر می شود جلوگیری کنیم.

جهانگیری گفت: اتصال به آب دریای عمان تنها راه تامین آب سیستان وبلوجستان است و بخش خصوصی نیز می‌تواند در این حوزه سرمایه‌گذاری کند، مساله حق آبه هامون بسیار جدی است و این موضوع را از طریق دیپلماسی با کشور افغانستان پیگیری می کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.