ناظر گمرکات استان خراسان رضوی و مدیر گمرک مشهد گفت: هیچ کالایی به دلیل مشکلات گمرکی در حال حاضردر گمرکات استان متوقف نمی باشد .

مشکل گمرکی خودروسازان خراسان رضوی مربوط به انتقال ارز و دریافت کد رهگیری است /ستاد تدبیر استان پیگیر مشکل واردات قطعات خودروسازان است

امید جهانخواه در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت:  کلیه کالاهایی که ثبت سفارش شده اند و مجوزات قانونی انها گرفته شده است از طریق گمرکات استان وارد شده اند و هیچ کالایی به دلیل مشکلات گمرکی در حال حاضر متوقف نمی باشد .
وی با بیان اینکه هیچ مشکل گمرکی درباره خودروسازان استان وجود ندارد، تصریح کرد: ممکن است خودروسازان ثبت سفارش خود را انجام نداده و کد رهگیری از بانک نیز دریافت نکرده باشند و یا کالا را به گمرک اظهار نکرده باشند که از این رو باید آنها را برطرف نمایند . در مورد قطعات خودروسازی نیز که چند شرکت در استان انها را وارد می کنند جلساتی در ستاد تدبیر ویژه استان برگزار شد و مشکلات عمده آنها که مشکلات بانکی است ومربوط به انتقال ارز و کد رهگیری می باشد مصوبات خوبی به تایید ستاد تدبیراستان رسید.
جهانخواه افزود: با توجه به اینکه یکی از مرزهای مهم کشور،  مرز دوغارون در استان خراسان رضوی قرار دارد با توجه به هماهنگی که بین گمرک و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارزشهرستان تایباد و پخش فرآورده های نفتی استان  صورت گرفت در دو بخش ، کنترل های سوخت افزایش پیدا کرد یکی در منطقه بازارچه و یکی هم در منطقه خروجی از گمرک دوغارون که تاثیر به سزایی در کاهش قاچاق سوخت داشته است. فروش سوخت مرزنشینان و فروش سوخت در باک که از استان خراسان رضوی اجرایی شدن ان از سال ۱۳۹۰آغاز شد نیز در کاهش قاچاق سوخت تاثیر زیادی داشته است .

ناظر گمرکات استان خراسان رضوی   اظهار داشت: اگر کالاها تمام مجوزات خود را اخذ کرده باشند و کد بانکی داشته باشند در کمتر از سه روز ترخیص می شوند و  سرعت زمان صادرات و واردات کالادر گمرکات افزایش پیدا کرده است به طوری که واردات از ۲۶ روز به ۳ روز و صادرات از ۷ روز به کمتر از یک روز کاهش پیدا کرده است که باعث افزایش قدرت رقابت صادرکنندگان به کشورهای هدف شده است و همچنین باعث کاهش قیمت تمام شده کالاهای وارداتی نیز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.