مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی مهمترین دغدغه و مشکلات خدمات رسانی این اداره کل را کمبود نیروی انسانی ذکر و بیان کرد: هم اینک 40 درصد پستهای سازمانی ثبت احوال خراسان رضوی بدون تصدی است.

کمبود نیروی انسانی دغدغه مهم ثبت احوال خراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین ؛ سیدحسین نیری روز شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره ثبت احوال گناباد طی گفت و گوی با خبرنگار ایرنا افزود: با این وجود سعی شده تا با افزایش حجم کاری نیروهای موجود خللی در ارائه خدمات ثبت احوال به مراجعان ثبت احوال ایجاد نشود.

وی در ادامه همچنین گفت: از مجموع چهار میلیون و 600 هزار نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در خراسان رضوی تا پایان نهمین ماه امسال سه میلیون و 386 هزار نفر معادل 74 درصد ثبت نام کرده اند. همچنین دو میلیون و 948 هزار کارت طی همین مدت تحویل متقاضیان شده است.
مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی در ادامه همچنین اظهارداشت: 101 هزار و 509 مورد واقعه ولادت طی 9 ماه گذشته امسال در این استان ثبت شد که 51 هزار و 907 نفر آنها پسر و 49 هزار و 602 دختر هستند.
وی افزود: در راستای تکریم ارباب رجوع علاوه بر 45 دفتر پیشخوان ثبت احوال در شهرستانها 103 دفتر پیشخوان خدمات دولت و پستی در مناطق شهری و سطح خراسان رضوی خدمات این بخش را ارائه می کنند.
نیری در ادامه به شناسایی دو هزار و 500 فرد مشکوک التابعه در خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: تعیین تکلیف هویت افراد مشکوک التابعه با همکاری مسئولان و دستگاههای اجرایی ذیربط در اولویت قرار دارد.
وی ادامه داد: گناباد از مناطقی است که افراد فاقد هویت و مشکوک التابعه ندارد و 93 درصد ولادتهای این شهرستان نیز در زمان مقرر و 10 روز نخست ولادت ثبت می شوند.
فرماندار گناباد هم در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره ثبت احوال گناباد گفت: در نظام جمهوری اسلامی مسئولیتها فرصت مناسبی برای خدمت به مردم است و باید از حداکثر زمان تصدی برای خدمت صادقانه بهره گرفت.
حامد قربانی افزود: اداره ثبت احوال گناباد از جمله اداراتی است که با کمترین میزان نارضایتی خدمات محوله را به مردم ارائه می دهد.
طی این مراسم جواد محمدی به عنوان رئیس اداره ثبت احوال گناباد معرفی و از خدمات حسین سعیدی قدردانی شد.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.