یک روزنامه انگلیسی از دستور رئیس‌جمهوری آمریکا به کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و دیگر کشورهای منطقه در ارتباط با رئیس‌جمهوری سوریه، خبر داد.

دستور ترامپ به کشورهای عربی درباره بشار اسد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، روزنامه «فایننشال تایمز» روز گذشته در گزارشی نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا بود که کشورهای عربی به‌ویژه شیخ‌نشین‌ها را به ازسرگیری روابط با نظام «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه سوق داد.

این روزنامه انگلیسی تصریح کرد که ترامپ اندکی بعد از اعلام تصمیمش مبنی بر عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه، عرب‌ها را به همگرایی با دمشق مجاب کرد.

به نوشته این روزنامه، اندکی پس از اعلام تصمیم آمریکا درباره عقب‌نشینی در ماه دسامبر، دولت امارات که پیشتر در ائتلاف علیه بشار اسد بود، بازگشایی سفارتش در دمشق را اعلام کرد. سپس بحرین، به رغم عدم موافقت عربستان سعودی، سفارتش در سوریه را بازگشایی کرد.

فایننشال تایمز احتمال داد که عربستان سعودی نیز به زودی خواهان ازسرگیری روابطش با نظام دمشق خواهد شد.

این روزنامه در ادامه نوشت: «هیچ‌کسی از تصمیم (آتی) کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس در خصوص تامین مالی پروژه ازسرگیری بازسازی سوریه شوک‌زده نخواهد شد؛ چرا که ترامپ این موضوع را پیش‌بینی کرد زمانی‌که در توییتر نوشت که عربستان سعودی موافقت کرده است در بازسازی سوریه مشارکت کند.»

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.