البرز- وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از روند پیشرفت پروژه آزادراه تهران شمال در محدوده استان البرز در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته قرار گرفت.

بازدید وزیر راه و شهرسازی از روند احداث آزادراه تهران - شمال

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، صبح امروز پنجشنبه محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی با حضور در کارگاه پروژه آزادراه تهران شمال در جریان روند پیشرفت پروژه قرار گرفت.

در این نشست رییس بنیاد مستضعفان کشور و استاندار البرز  توضیحاتی در خصوص پروژه و لزوم تسریع در بهره برداری آن ارائه دادند.

آزادراه تهران - شمال یک پروژه بزرگ راهسازی در کشور است که تهران را به شهرهای غربی استان مازندران متصل می کند.

 قطعه دوم این آزادراه حدفاصل شهرستانک - پل زنگوله به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر است و تونل‌های بلند البرز هر یک به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر در این منطقه قرار دارد که  با اجرای این قطعه، طول مسیر جاده فعلی کرج - چالوس حدود پنج کیلومتر کوتاه تر می شود .

گفتنی است با افتتاح این قطعه قسمتی از راه فعلی که از کرج می‌گذرد حذف و مسیر تهران به شمال حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه می‌شود و شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل و شرکت آزاد راه تهران -  شمال در صدد تسریع در بهره برداری آن است.

این قطعه ۳۲ کیلومتری دارای ۱۶ پل و چندین تونل رفت و برگشت است، قطعه دو آزاد راه تهران - شمال و   تونل شرقی این منطقه با نام «البرز» به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر به عنوان بزرگترین تونل خاورمیانه در حال اجرا است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.