گیلان- مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان در نشست خبری با بیان اینکه یکی از برکات نازله فاطمه زهرا (س)؛ رویداد انقلاب اسلامی ایران است گفت: امروز مسیر حرکت انقلاب اسلامی ایران بر پایه مکتب فاطمی است و قطعا جهانی کردن فرهنگ انقلاب از جانب توسل به مکتب فاطمی امکانپذیر است.

برگزاری سوگواره "یاس نبوی" در ۴۶۰ بقعه استان گیلان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده در نشست خبری صبح امروز(دوشنبه)ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و تبریک به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب با بیان اینکه فرهنگ انقلاب با فرهنگ حضرت فاطمه (ع)عجین شده است، گفت: ایران اسلامی یکی از کشورهایی است که از ابتدای انقلاب تاکنون نام فاطمه زهرا (س) در همه عرصه ها و میادین جلوه گری داشته است.

وی با بیان دستاوردهای اوقاف و امور خیریه گیلان در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت:انقلاب ایران در این چهل سال روز به روز در حال پیشرفت است و متاسفانه کسانی که در فضای مجازی نامهربانانه و غیر منصفانه ، عملکرد انقلاب را زیر سوال میبرند قطعا بدانند که خودشان ضرر می کنند .

علیزاده از برکات انقلاب اسلامی در حوزه موقوفات گفت و خاطر نشان کرد: تعداد وقف های جدید بعد از انقلاب ۳۸۱ موقوفه جدید در گیلان بود که تعداد ۲۹۰ موقوفه از سال ۹۰ تاکنون بود.وی افزود: ساخت ۵۲۸ مسجد با هزینه ۲۲۰ میلیارد تومان و ساخت ۳۱۴ ساختمان بقعه جدید با اعتبار بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان از برکات  انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از ۵ هزار و ۳۸۸ خدمات در حوزه های مختلف فرهنگی، قرآنی ، اقتصادی و اجتماعی با بیش از ۳۷۰ میلیارد تومان در چهل ساله انقلاب اسلامی ایران خبر داد.

وی افزود: برگزاری کلاسهای روخوانی، تجوید ، قرائت ، تفسیر قرآن و برگزاری ۴۱ دوره مسابقات قرآنی در استان و ۴ دوره مسابقات کشور از عمکرد اداره اوقاف و امور خیریه گیلان در جهل ساله اخیر بوده است.

برگزاری سوگواره یاس نبوی در ۴۶۰بقعه استان گیلان

طرح سوگواری یاس نبوی همزمان با ایام شهادت دوم حضرت فاطمه زهرا(س) و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمنداسلامی با حضور مبلغین و روحانیان در امام زادگان گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در این ارتباط گفت : این طرح در۴۶۰ بقعه متبرکه استان از تاریخ ۱۷ الی ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۷ به مدت ۵ روز برگزار می شود.

علیزاده  افزود: الگوسازی سیره حضرت زهرا (س)، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تجلیل از سادات جلیل القدر، شناساندن اهل بیت (ع) به مردم، بصیرت‌افزایی اقشار مختلف جامعه، تعمیق فرهنگ وقف و موقوفات از طریق تقویت حضور مردم در امامزادگان را از اهداف مهم اجرای طرح یاس نبوی در امامزادگان و بقاع متبرکه است.


انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.