معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در لایحه بودجه ۹۸ اعتبارات لازم برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، لشکری و صندوق فولاد پیش‌بینی شده است و در سال آتی همسان سازی اجرا خواهد شد.

حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری همسان‌سازی می‌شود

به گزارش گروه اجتماعیقدس آنلاین، احمد میدریدرباره اعتبارات فصل رفاه اجتماعی در سال‌های اخیر اظهار کرد: در سال ۹۶  بالغ بر ۶۲.۶۰۰ میلیارد تومان، در سال ۹۷ بالغ بر ۷۳.۵۰۰ میلیارد تومان و نهایتاً در لایحه بودجه سال ۹۸ بالغ بر ۱۱۳.۰۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: مبلغ کمک دولت بابت کسری صندوق بازنشستگی کشوری  به ترتیب در بودجه سال‌های ۹۶ و ۹۷ بالغ بر ۲۱.۹۷۷ و ۳۰.۲۳۴ میلیارد تومان بوده است و کسری بودجه صندوق بازنشستگی لشکری در سال‌های ۹۶ و ۹۷ به ترتیب ۱۸.۵۱۹ و ۲۳.۲۵۱ میلیارد تومان بوده  است.

میدری با اشاره به کسری حدود ۷درصدی بودجه صندوق کشوری تا پایان سال ۱۳۹۷ گفت: پیش‌بینی می‌شود این کسری نیز توسط سازمان برنامه و بودجه براساس اختیارات تا ۱۰درصد رشد بودجه دستگاه‌ها در صورت مواجهه با کسری به این صندوق تزریق شود؛ از این رو حدود ۲۱۰۰ میلیارد تومان به بودجه ۳۰.۲۳۰ میلیارد تومانی این صندوق کمک دولت اضافه خواهد شد.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:  در لایحه بودجه ۹۸ حدود ۴۰.۵۰۰ میلیارد تومان برای صندوق کشوری، ۲۸.۷۰۰ میلیارد تومان برای صندوق لشکری و حدود ۳.۱۰۰ میلیارد تومان برای صندوق فولاد به انضمام ۳.۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای صندوق کشوری و لشکری دیده شده است که جمعا حدود ۷۵.۲۰۰ میلیارد تومان بابت کمک به این صندوق‌ها پیش‌بینی شده است که حدود ۶۶درصد بودجه فصل رفاه به این موضوع اختصاص پیدا خواهد کرد.

میدری گفت: متمم کمک به این صندوق‌ها از بودجه عمومی دولت که حدود ۴۰۷.۰۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، حدود ۱۸درصد است و نسبت به اعتبارات هزینه‌ای بودجه سال ۱۳۹۸ که بالغ بر ۳۲۰.۰۰۰ میلیارد تومان است حدود ۲۴ درصد را به خود تخصیص داده است.

میدری افزود: در سال ۱۳۹۶ تعداد بازنشستگان (مستمری‌بگیران) صندوق کشوری ۱.۳۷۰.۰۰۰ نفر بوده که حدود ۵۵۰۰۰ نفر بازنشسته جدید تا پایان سال ۹۷ به این صندوق اضافه خواهد شد که جمعاً کل بازنشستگان این صندوق تا پایان سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۱.۴۲۵.۰۰۰ نفر شده است و کل شاغلان این صندوق حدود ۹۷۹.۰۰۰ نفر است.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۳۹۸ تعداد ۷۵۰۰۰ نفر بازنشسته جدید به این صندوق اضافه شود که جمعاً تا پایان سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۱.۵۰۰.۰۰۰ نفر بازنشسته خواهد شد.

میدری گفت:  کل بودجه صندوق بازنشستگی در سال ۹۸، حدود ۵۰.۰۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است؛ ۴۰.۵۰۰ میلیارد تومان توسط بودجه دولت و ۶.۵۰۰ میلیارد تومان از کسورات تامین می‌شود و مابقی‌  در صورت نبود درآمد از سوی حوزه سرمایه‌گذاری یا فروش دارایی باید مجدداً تا سقف ۱۰ درصد توسط سازمان برنامه و بودجه از ورود به صندوق پرداخت شود.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: میانگین کل حقوق بازنشستگان این صندوق در سال ۱۳۹۶ حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است؛ در سال ۱۳۹۷ با اعمال افزایش سالانه حقوق ۶ درصد و اعتبارات همسان‌سازی به حدود ۲.۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۷ با اعمال اعتبارات ۲.۲۰۰ میلیارد تومانی بابت همسان‌سازی و رشد پلکانی حقوق و مزایابگیران که جمعیت حدود ۸۰ درصدی کل بازنشستگان را شامل می‌شود، حدود ۱۸.۵ درصد حقوق بازنشستگان افزایش یافته است.

میدری در پایان خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ رشد سالانه حقوق ۲۰ درصدی پیش‌بینی شده است که در صورت تامین اعتبار همسان‌سازی به میزان ۱.۹۵۰ میلیارد تومان از کل ۳.۰۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و در لایحه بودجه برای این صندوق می‌توان شاهد رشد پلکانی حداقلی به نفع افراد کم درآمد هرچند همترازی کامل بین حقوق متوسط بازنشستگان سال‌های اخیر شاهد باشیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.