گیلان-میر شمس مومنی زاده گفت: به میمنت ایام دهه مبارک فجر، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه فرهنگی، ورزشی، هنری و ... در سطح شهرستان توسط دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و نهادهای انقلابی اجرا می‌شود.

افتتاح ۳۳۶ پروژه در رشت با هزینه‌کرد ۵۰۸ میلیارد تومان به مناسبت ایام دهه فجر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری رشت ،میر شمس مومنی زاده فرماندار شهرستان رشت، در دیدار با آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهر رشت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معمار و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب، اظهار کرد: به مناسبت ایام دهه فجر در شهرستان رشت، ۳۳۶ پروژه با هزینه‌کرد ۵۰۸ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که ۲۶۴ میلیارد تومان از این مبلغ از منابع  داخلی دستگاه‌های اجرایی و اعتبارات استانی و ملی تامین شده و ۲۴۴ میلیارد تومان نیز از محل تسهیلات بانکی و یا  سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شده است.

فرماندار شهرستان رشت افزود: این پروژه‌ها که شامل پروژه‌های عمرانی و یا طرح‌های اقتصادی است، ۲هزار و ۳۲ فرصت شغلی در سطح شهرستان ایجاد کرده است؛ همچنین به میمنت ایام دهه مبارک فجر، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه فرهنگی، ورزشی، هنری و ... در سطح شهرستان توسط دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و نهادهای انقلاب اسلامی اجرا می‌شود.

وی تامین نظم، امنیت و آرامش را برای مردم و شهروندان از مهم‌ترین وظایف مسئولین برشمرد و تصریح کرد: مردم ما باید از امنیت ذهنی، عینی و روانی کامل برخوردار بوده و با آرامش زندگی کنند و با توجه به صمیمیت، تعامل و همکاری خوبی که بین مسولین شهرستان وجود دارد امید است بطورکامل محقق گردد.

وی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری، مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی و توجه به ساماندهی اقتصادی را بسیار حائز توجه دانست و گفت: در شهرستان رشت، ظرفیت‌های اقتصادی بسیار خوبی در زمینه کشاورزی، گردشگری، صنعت، تجارت و بازرگانی وجود دارد که عمدتا از مواهب خدادادی به مردم این دیار است و باید از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه شهرستان و خدمت به مردم هرچه بیشتر استفاده شود .

وی کشاورزی را مهم ترین رکن در اقتصاد گیلان و شهرستان رشت دانست و گفت: هرگونه خللی در حوزه کشاورزی باعث آسیب در معیشت بخش عظیمی از مردم این شهرستان خواهد شد؛ پس باید ضمن تلاش در جهت مرتفع نمودن مشکلات، مدیریت منابع آب را ساماندهی کنیم.

مومنی‌زاده ادامه داد: در ۴۰ سال پس از انقلاب، شاهد ارائه خدمات بسیار زیادی برای مردم بوده‌ایم، اما همچنان نیازمندی‌ها و مشکلات زیادی در سطح شهرستان برای مردم موجود است که باید با تعامل و همکاری و کار جهادی و شبانه روزی در جهت رفع آنها گام برداریم.

وی با تاکید بر پیگیری مباحث مدیریت بحران و اولویت بندی در ارائه خدمات به مردم، بیلن کرد: علی‌رغم وجود زیرساخت‌های کافی، شبکه‌ها و زیرساخت‌ها، بعضا دچار فرسودگی گشته و این باعث می‌شود که زندگی مردم، در حوادث جوی مانند باران و برف شدید، تاثیرپذیر باشد و باید ضمن اولویت‌بندی مسائل و مشکلات، از این اعتبارات و امکانات محدود در جهت رفع این مشکلات استفاده نماییم.

مقام عالی دولت در این شهرستان، گشاده رویی، ارتباط صمیمانه با مردم، حضور در بطن جامعه، در دسترس مردم بودن و شنیدن درد دل و حرف آنان از وظایف اولیه عموم مسئولین است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.