قزوین_ حسن شمشادی گفت: فعال مجازی باید در تولید و محتوا مشارکت جدی داشته باشد و منفعل عمل نکند.

واقعیت‌ها در فضای مجازی بیان شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسن شمشادی خبرنگار سابق ایران در سوریه در چهارمین نشست از سلسله نشست های دفاع همچنان باقی است که در سالن شهید حسن پور سپاه ناحیه امام حسن (ع) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در چهلمین سالگردپیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و چهل سالگی انقلاب در واقع چهل سالگی بالندگی کشور است و این انقلاب دستاوردهای بسیاری داشته است که نمی توان این دستاوردها را انکار کرد.

وی بیان کرد: استفاده از شیوه و سبک رسانه های سال های ۵۷ به بعد یکی از نقاط ضعف رسانه های امروز است و این رسانه ها با الگوگیری گذشته، شیوه و روش را ادامه می دهند و نتوانسته اند مخاطب را اغنا و سیراب کنند.

شمشادی عنوان کرد: اگر شیوه های گذشته تاثیر گذار بود، با همان تکنیک ها و روشها در گذشته می توانستیم مردم را قانع کنیم اما با تغییراتی که در عصر کنونی صورت گرفته شیوه های قبلی پاسخگو نیست چراکه جوان امروز با نسل گذشته تفاوت کرده است و برای اثرگذاری بیشتر باید از روشها و ابزارهای نوین استفاده کنیم تا بتوانیم پیام انقلاب را برسانیم.

خبرنگار سابق ایران در سوریه گفت: کارکرد رسانه در فضای مجازی متفاوت می شود و افرادی که در عرصه رسانه فعالیت می کنند باید در تبیین دستاوردهای نظام هوشیار باشند و اجازه دستیابی دشمن به سیاه نمایی ها ندهند؛ نباید حرف مردم از رسانه های بیگانه شنیده شود و مسئولان رسانه ها باید متوجه باشند که فعالیت در رسانه هنر و سختی و فنون خاص خود را می طلبد و امروز دیگر زمان عدم بیان و پنهان کاری نیست.

وی مطرح کرد: اگر ما واقعیت ها و خبرها را منعکس و بیان نکنیم در واقع میدان را برای حضور رسانه های دیگر مهیا کرده ایم و در این عرصه آسیب خواهیم دید؛ باید توجه داشت که فعال فضای مجازی با کارگر فضای مجازی متفاوت است و فعال مجازی باید در تولید و محتوا مشارکت جدی داشته باشد و منفعل عمل نکند.

شمشادی اضافه کرد: در شرایط کنونی دشمنان با استفاده از جنگ نرم دنبال اهداف شوم خود هستند و ما باید مراقب باشیم و با مجهز کردن خود به علم روز رسانه ای در مقابله با تهدیدات جنگ نرم به طور آماده عمل کنیم.

خبرنگار سابق ایران در سوریه یادآور شد: تا زمانی که شبکه سازی انجام و ارتباط و تعامل بین فعالان برقرار نشود به جایی نخواهیم رسید و در جبهه انقلاب، باید شبکه سازی، روشنگری، در کنار هم‌بودن صورت بگیرد و این امر در صورت هدف مشترک محقق می شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه «فشارهای بسیاری بر نظام وارد می شود، در این وضعیت باید چه کرد؟»، گفت: از روحانیون و امام آموخته ایم که ما مکلف به انجام وظیفه هستیم و در انجام تکلیف در فضای مجازی و رسانه ممکن است اتفاق های ناخوشایند بسیاری روی دهد و باید توجه داشت که دشمن یک نگاه عام برای ناامید کردن مردم دارد.

شمشادی گفت: اگر بخواهیم رسانه ای باشیم و مرد ما را مورد اعتماد بدانند، باید سعه صدر بالایی داشته باشیم؛ مشکلات مختلفی در حوزه جنگ نرم و فعالیت در فضای مجازی وجود دارد و در این عرصه ابهام و ایراد وجود دارد اما با استعانت از صبر امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) باید تلاش کرد.

خبرنگار سابق ایران در سوریه در بخش دیگری در پاسخ به سوالی خبرنگاری مبنی بر اینکه برای خارج شدن از رسانه مستقل و بودن رسانه در راستای و همسوی مردمی گفت: ما فعالان فضای مجازی هستیم و در ایران و هیچ جای دنیا رسانه مستقل وجود ندارد و هیچ رسانه ای در دنیا مستقل نیست؛ اگر فعال فضای مجازی هستیم باید فعال باشیم و اگر مساله ای با استناد بیان می شود در بیان این امر اتحاد و همدلی صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای منصف بودن رسانه، باید نقد منصفانه فارغ از نگاه ها و جناح های سیاسی صورت بگیرد و هرجا که به آرمان امام راحل و شهدا خیانت احساس شد باید اقدام و ایستادگی کرد که در غیر این صورت، شکست خواهیم خورد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.