عزت الله یوسفیان ملا گفت: با پذیرش لوایح چهارگانه FATF از سوی ایران، غربی ها به کوچک ترین بهانه کشور را مورد تحریم قرار می دهند. اینکه دلخوش باشیم FATF برای ما اشتغال ایجاد کرده و مسائل اقتصادی را حل کند امری محال است.

انتظار حل مشکلات اقتصادی با FATF محال است

عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی درباره بررسی FATF  در مجمع تشخیص مصلحت نظام و تبعات پذیرش لوایح چهارگانه آن، به خبرنگار «قدس آنلاین» گفت: کشورمان برای FATF  هزینه بالایی پرداخت کرده است و در این راه هر آنچه که باید برای اثبات تعامل با اروپا صورت می گرفت، انجام داده ایم. دولتی ها مدعی بودند با امضا نکردن FATF قیمت دلار به دوازده هزار تومان می رسد درحالیکه شاهدیم هنوز با اینکه FATF در مجمع به تصویب نهایی نرسیده، قیمت دلار و ارز در این چند وقت اخیر افزایش بی سابقه ای داشته است.

یوسفیان ملا اظهار داشت: درحالیکه ما هنوز این لوایح را امضا نکرده ایم اما تحریم ها همچنان پشت سر هم از سوی اروپا و آمریکا علیه کشورمان اعمال می شود. بنابراین پس از این نیز با پذیرش لوایح چهارگانه FATF از سوی ایران، غربی ها به کوچک ترین بهانه کشور را مورد تحریم قرار می دهند و از این طریق ما را برای رسیدن به خواسته های خود تحت فشار می گذارند.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس با انتقاد از تلاش و نگاه خوشبینانه مقامات دولتی برای تصویب FATF، افزود: مسئولان دولتی تمایل زیادی دارند تا این لوایح به تصویب برسد و فکر می کنند که با امضای این لوایح، دیگر تهدیدی علیه کشور صورت نمی گیرد. برخی از آقایان ادعا می کنند با پذیرش این لوایح چیزی عاید کشورمان نخواهد شد اما خطراتی که قرار است برای کشورمان رخ دهد آن خطرات را دفع می کند، درحالیکه اقدامات غربی ها در این مدت نشان داد که در هر حالت اقدامات خصمانه خود را علیه کشور به کار می بندند و پذیرش این لوایح نیز تنها آنها را برای تحمیل خواسته های دیگرشان مصمم تر می کند.

نماینده مردم آمل همچنین تصریح کرد: اینکه دلخوش باشیم FATF برای ما اشتغال ایجاد کرده و مسائل اقتصادی را حل کند امری محال است. الان شرایط به گونه ای است که باید با جدیت و حساسیت بالایی به پذیرش لایحه FATF نگاه کنیم و به راحتی تن به تصویب آن ندهیم. در شرایط کنونی، پذیرش این لوایح نوعی تسلیم شدن و کوتاه آمدن در برابر غربی هاست. آنها انواع و اقسام تحریم ها و فشارها علیه کشورمان را اعمال می کنند درحالیکه ما می توانیم لااقل با عدم پذیرش این لوایح عزت ملی خود را حفظ می کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.