رهبر کره‌شمالی در آستانه دیدار با ترامپ، تیم مذاکره هسته‌ای خود را بازآرایی کرده است.

بازآرایی تیم مذاکرات هسته‌ای کره‌شمالی در آستانه دیدار دوم کیم و ترامپ

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی در آستانه دومین دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، شماری از دیپلمات‌های حرفه‌ای را از مذاکرات هسته‌ای کنار می‌گذارد. علت بی‌اعتمادی کیم، مظنون بودن این افراد به جاسوسی است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یکی از مقامات کره جنوبی گفت رهبر کره‌شمالی بسیاری از مقامات و دیپلمات‌های ارشد این کشور را که پیش‌تر به پدر و پدربزرگش (رهبران پیشین کره‌شمالی) خدمت کرده بودند با مشاورانی جوان‌تر جایگزین کرده است. از جمله چشمگیرترین جایگزینی‌ها، برگماری «کیم هیوک چول» کم‌تر شناخته‌شده و سفیر سابق کره‌شمالی در اسپانیا، برای مذاکره هسته‌ای با «استفان بیگان» نماینده ارشد آمریکایی است.

وی جایگزین «چو سون هوی» مشاور وزیر امور خارجه شد که در نخستین دیدار کیم جونگ اون و ترامپ رهبری مذاکرات را برعهده داشت.

این مقام کره جنوبی که نمی‌خواست نامش فاش شود گفت «به‌خاطر وجود رقابت‌ بین آژانس‌های مختلف و وجود شبهاتی در خصوص باور ایدئولوژیک آن‌ها به‌خاطر داشتن تجربه کار با ملت‌های ثروتمندتر و کاپیتالیست، بسیاری از دیپلمات‌ها نادیده گرفته شدند».

«هان سونگ ریول» مشاور وزیر امور خارجه که سال‌ها «کانال نیویورک» را مدیریت می‌کرد و مسئول روابط «پیونگ‌یانگ» و واشنگتن بود نیز به‌خاطر مظنون بودن به جاسوسی برای آمریکا کنار گذاشته شد.

«تائه یونگ هو» دیپلمات پیشین کره‌شمالی در بریتانیا در کنفرانسی در «سئول» پایتخت کره‌جنوبی گفت: «دیپلماسی کره شمالی مسیر تاکتیکی بی‌سابقه‌ای را پیش گرفته است که برای قامت ترامپ دوخته شده است».

دومین دیدار ترامپ با رهبر کره شمالی در تاریخ ۲۷ و ۲۸ فوریه (۸ و ۹ اسفند) در «هانوی» پایتخت ویتنام برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.