بزرگترین تولیدکننده گاز روسیه در نظر دارد با توسعه ترمینال گاز طبیعی مایع در شبه‌جزیره‌ کامچاتکا و تقویت صادرات به بازارهای در حال رشد آسیا، این مرکز را به شاخصی برای قیمت گاز تبدیل کند.

مرکز ال‌ان‌جی روسیه به بنچ‌مارک قیمت آسیا-اقیانوسیه تبدیل می‌شود

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، بزرگترین تولیدکننده گاز روسیه، نواتک، در نظر دارد با توسعه ترمینال گاز طبیعی مایع در شبه‌جزیره‌ کامچاتکا و تقویت صادرات به بازارهای در حال رشد آسیا، این مرکز را به بنچ‌مارکی برای قیمت گاز تبدیل کند.

مدیرعامل نواتک، لئونید میکلسون، گفت: اگر مدتی امیدوارانه کار خود را دنبال کنیم، آنگاه مرکزی که ما در کامچاتکا طرح‌ریزی کرده‌ایم با ظرفیت تولید ۱۲۰ میلیون تن ال‌ان‌جی در سال، می‌تواند به یکی از شاخص‌های قیمت فروش گاز در آسیا اقیانوسیه تبدیل شود.

او اضافه کرد که امیدوار است قیمت‌گذاری گاز وابستگی کمتری به قیمت‌های نفت داشته یاشد.

نواتک در نظر دارد یک ترمینال تولید ال‌ان‌جی در شبه‌جزیره کامچاتکا، در شرق دور روسیه و نزدیک به بازارهای آسیایی احداث کند. قرار است این پروژه با ظرفیت تولید ۲۰ میلیون تن در سال تا سال ۲۰۲۳-۲۰۲۲ به بهره‌برداری برسد.

طبق گفته‌های میکلسون، نواتک برای رشد قابل‌توجه بازار ال‌ان‌جی در میان‌مدت برنامه دارد. این شرکت تخمین می‌زند حجم مصرف ال‌ان‌جی در تا ۲۰۳۰ بیش از ۲ برابر شده و به ۷۰۰ میلیون تن در سال برسد.

این شرکت روسی به تازگی توافقی اولیه با سایبو گاز ژاپن منعقد کرده است تا دو شرکت همکاری بالقوه در ورود به بازار نهایی مصرف‌کننده ال‌ان‌جی‌ در آسیا را بررسی کنند.

به لطف کمبود مراکز ال‌ان‌جی در نزدیکی بازارهای آسیایی، نواتک می‌تواند با هزینه حمل کمتر، به شکل بهتری پاسخگوی تقاضای خرید نقدی در آسیا و به ویژه چین، باشد.

روسیه به کمک مراکز ذخیره‌سازی در نزدیکی مصرف‌کنندگان نهایی، به دنبال تقویت صادرات ال‌ان‌جی به این بازار در حال رشد است، تا هزینه حمل‌ونقل را کاهش داده و در صادرات خود انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.