شهرداری مشهد رتبه نخست اقدامات در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه‌سازی مصرف انرژی را در بین 15 کلانشهر کشور کسب کرد.

شهرداری مشهد رتبه نخست کشور را در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر کسب کرد
 
به گزارش قدس آنلاین ، در دومین جلسه کمیته محیط زیست و توسعه پایدار کلانشهرهای کشور که 6 اسفندماه در تهران برگزار شد، شهرداری مشهد توانست رتبه نخست اقدامات در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه‌سازی مصرف انرژی را در بین 15 کلانشهر کشور کسب کند.
شهرداری مشهد این رتبه را با انجام اقداماتی مانند توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در حوزه فضای سبز و پارک‌ها، بهره‌برداری از نیروگاه بیوگازسوز، انجام استفاده از انرژی‌های خوورشیدی در روشنایی‌های معابر و ایستگاه‌های اتوبوس و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌ها کسب کرد.
ارائه الگوهای موفق شهرداری‌های کلانشهرها در حوزه انرژی 
در این نشست علی‌پور، مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران هدف از تشکیل کمیته محیط زیست کلانشهرها را تبادل تجربیات و مشابهت مشکلات کلانشهرها در حوزه آب، پسماند و انرژی عنوان کرد و افزود: از سوی دیگر به منظور ارتقاء دانش و استفاده از پتانسیل کلانشهرها در کنار این نشست‌ها کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه دومین نشست کمیته محیط زیست با محوریت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، بهینه‌سازی و اصلاح الگوی مصرف انرژی برگزار شده است، افزود: شهرداری‌ها می‌توانند در حوزه استفاده بهینه از انرژی پیشگام باشند.
تدوین اسناد زیست محیطی کلانشهرها 
همچنین دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران خواستار تدوین اسناد معتبر از معضلات و مشکلات پیش‌روی شهرداری‌ها در حوزه محیط زیست شد.
کمال مرادی گفت: در این جلسات علاوه بر انتقال تجربیات به صورت فنی و تخصصی می‌توان مشکلات و چالش‌های مدیریت شهری را در حوزه محیط زیست استخراج و به صورت یک سند تنظیم و به تصویب رساند.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این مجمع برای حمایت از حقوق شهرداری‌ها گفت: طی ماه‌های اخیر جلسات متعددی با دولت و مجلس انجام شده و اتفاقات خوبی در حل مشکلات شهرداری‌ها روی داده است.
دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد اعضای این مجمع به 18 کلانشهر افزایش یافته است، افزود: این مجمع همچنین در تلاش است با رایزنی وزارت کشور در خصوص حل مشکلات ساختاری و مالی شهرداری‌ها اقدامات مثبتی را به سرانجام برساند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.