یک مسؤل میراث فرهنگی کشور از درخواست همکاری انگلیسی‌ها برای همکاری درباره وزرش کهن ایرانی "چوگان" شدند.

 انگلیسی‌ها خواستار همکاری درباره وزرش کهن ایرانی "چوگان" شدند

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، چندی قبل در دیدار سفیر سفارت انگلیس در تهران با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مبحث همکاری در زمینه ورزش کهن ایرانی "چوگان" مطرح شد که در این رابطه محمد حسن طالبیان - معاون میراث فرهنگی کشور در توضیحات بیشتر عنوان کرد: سفیر سفارت انگلیس در تهران در دیدار با آقای مونسان درخواست همکاری بیشتر در زمینه ورزش چوگان را داشتند.

معاون میراث فرهنگی کشور ادامه داد: انگلیسی‌ها در ورزش چوگان ازقدیم الایام فعالیت‌های گسترده ای داشتند و دارای باشگاه بوده و همچنین مسابقات پرطرفداری نیز در دنیا برگزار می‌شود.

طالبیان تصریح کرد: بنابراین از آنجای که ورزش کهن ایرانی "چوگان" در ایران قدمت تاریخی و روائی دارد؛ آنها از ما برای همکاری بیشتر درباره این ورزش جذاب و بین المللی درخواست همکاری کردند.

گفتنی است، چوگان از بازی - ورزش ‌های کهن ایرانی است که امروزه به ورزشی جهانی تبدیل شده‌است. این رشته به دلیل رواج در میان پادشاهان و بزرگان به بازی شاهان معروف است. نام چوگان از نام چوبی که در آن استفاده می‌شود برگرفته شده‌است. این بازی در ابتدا عنوانی نظامی و جنگی داشت و سوارکاران ایرانی در آن استعداد اسب‌های جنگی خود را به نمایش می‌گذاشتند. ورزش چوگان امروزی از بازی چوگان ایرانی منشاء گرفته‌است.

امروزه بیش از ۷۷ کشور مسابقات و برنامه‌های ویژهٔ چوگان برگزار می‌کنند. چوگان همچنین از جمله ورزش‌هایی است که از سال ۱۹۰۰ (میلادی) تا سال ۱۹۳۹ (میلادی) به عنوان یک ورزش در مسابقات جهانی المپیک بازی شده و هم‌اکنون نیز از سوی کمیته بین‌المللی المپیک به عنوان یکی از ورزش‌های جهانی شناخته شده‌است و از دیر باز در خود ایران بازی میشده و قدمتی چند صد ساله دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.