در سلسله گزارش‌های قبلی از روند برگزاری نمایشگاه بهاره و نارضایتی‌هایی که صاحبان صنوف و کسبه و همچنین برخی از رؤسای اتحادیه‌های مرتبط پرداختیم این بار به سراغ رئیس اتاق اصناف مشهد رفتیم تا با وی در این زمینه و نارضایتی‌هایی که در این مورد وجود دارد، گفت‌وگو کنیم.

اظهارات رئیس اتاق اصناف مشهد در خصوص برگزاری نمایشگاه بهاره

محمود بنانژاد گفت: نمایشگاه‌هایی که مخصوص عرضه مستقیم در طول سال هستند و دارای مجوز و با موافقت اتاق اصناف نیز می‌باشند قابل برگزاری است. که از آن جمله می‌توان به نمایشگاه‌های بهاره، پاییزه و ضیافت اشاره کرد.

وی ادامه داد: با این وجود و در جهت تنظیم بازار نمایشگاه‌های بهاره و پاییزه برپا می‌شود که تعدادی از غرفه‌های نمایشگاهی هر ساله به این امر تخصیص می‌یابد که این نیز هر سال کمتر و کمتر می‌شود به طوری که تعداد غرفه در سال‌های اخیر از ۱۵۰۰ به ۶۰۰ یا ۷۰۰ غرفه کاهش پیدا کرده است.

بنانژاد در ادامه افزود: به هیچ وجه نمی‌خواهم ۱۰۰ درصد از برگزاری نمایشگاه دفاع کنم، اتفاقاً یک جاهایی مخالف برگزاری نمایشگاه هستیم، اما اگر ما نمایشگاه‌های بهاره و پاییزه را که مجوز دارند، برگزار می‌کنیم به این خاطر است که جلوی نمایشگاه‌هایی که هیچ نظارتی بر آن‌ها نمی‌شود را بگیریم.

وی تصریح کرد: باور کنید ما اگر موضوع را رها کنیم همه ارگان‌ها و سازمان‌ها به خودشان اجازه می‌دهند هر هفته نمایشگاه برگزار کنند که این موضوع قطعاً بشدت به بازار لطمه وارد خواهد نمود.

  تخلف در نمایشگاه

رئیس اتاق اصناف مشهد در خصوص اینکه تخلفاتی همچون فروش کالاهای بنجل در طول نمایشگاه انجام می‌شود که ماهیت آن را زیر سؤال می‌برد، اظهار داشت: منکر تخلف نیستیم و هر جایی امکان دارد تخلفات صنفی وجود داشته باشد، ولی در مجموع نمایشگاه با اولویت حضور تولیدکنندگان و عرضه مستقیم کالاها دایر می‌شود، برخی از عاملان فروش نیز هستند، اما اگر قرار بود آزاد باشد و نظارتی وجود نداشته باشد شک نکنید نمایشگاه مثل یکشنبه بازار می‌شد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.