سازمان جاسوسی موساد و برخی از متحدان عربی رژیم صهیونیستی به دنبال به قدرت رساندن «صلاح عبدالله القوش»، رئیس دستگاه اط

 طرح موساد، عربستان و امارات برای به قدرت رساندن رئیس دستگاه اطلاعاتی سودان

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک منبع نزدیک به ارتش سودان جمعه گفته سازمان جاسوسی موساد و برخی از متحدان عربی رژیم صهیونیستی به دنبال به قدرت رساندن «صلاح عبدالله القوش»، رئیس دستگاه اطلاعاتی سودان بعد از سرنگونی دولت «عمر البشیر»، رئیس‌جمهور این کشور آفریقایی هستند. 

این منبع در گفت‌وگو با پایگاه خبری-تحلیلی میدل‌آیست‌آی فاش کرده القوش، در حاشیه نشست امنیتی مونیخ دیدار محرمانه‌ای با «یوسی کوهن»، رئیس سازمان جاسوسی موساد داشته است. این دیدار با هماهنگی مصر و تحت حمایت عربستان سعودی و امارات برگزار شده است. 

منبع مورد استناد میدل‌آیست‌آی می‌گوید سعودی‌ها، اماراتی‌ها و مصری‌ها القوش را «مهره خودشان» می‌بینند و به همین دلیل می‌خواهند به او برای برنده شدن در جدال قدرت پشت‌پرده‌ای که هم‌اکنون بعد از ماه‌ها تظاهرات ضد دولتی در خارطوم جاری است، کمک کنند. تحلیلگران، تظاهرات‌های اخیر در سودان را آغازی برای پایان حکومت سه دهه‌ای «عمر البشیر» بر سودان می‌دانند.

این منبع گفت: «در میان حزب حاکم و ارتش این اجماع وجود دارد که بشیر رفتنی است. جدال‌ها بر سر این است که چه کسی جانشین او خواهد شد. قوش با سعودی‌ها اماراتی‌ها و مصری‌ها ارتباطات گسترده‌ای دارد. آنها می‌خواهند بشیر برود و به جایش، مهره خودشان بیاید.»

یک منبع نزدیک به کنفرانس امنیتی مونیخ تأیید کرده که القوش و یوسی کوهن هر دو در این همایش شرکت کرده‌اند.

رسانه‌های صهیونیستی اخیراً گزارش داده‌اند دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی، موساد درباره کشورهایی که با این رژیم روابط دیپلماتیک ندارند در نقش وزارت خارجه عمل می‌کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.