رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: دادستان‌ها و رؤسای حوزه های قضایی استان باید به طور مستقیم در روند رسیدگی های قضایی نقش مؤثر و مثبت ایفا کنند.

دادستان‌های خراسان رضوی در رسیدگی به پرونده ها نقش موثر ایفا کنند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام علی مظفری در جلسه دادستانها و رؤسای حوزه های قضایی خراسان رضوی در مجتمع قضایی ولایت مشهد اظهار کرد: می توان شرایط موجود را به برگزاری مسابقه خدمت رسانی به مردم در میان حوزه های قضایی تعبیر کرد و در این زمینه نقش مدیریت مطلوب در ارتقاء عملکردها و ایجاد تحول مثبت به نفع مردم در حوزه های قضایی بسیار مؤثر است.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن ایام پایان سال، از رؤسا و مسئولان حوزه های قضایی می خواهم تا با کار جهادی تلاش مضاعفی با هدف خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم داشته باشند و به تعبیر دیگر در روزهای پایانی سال باید شاهد افزایش نشاط و انگیزه بیشتری در میان همکاران محترم اداری و قضایی برای انجام وظایف محوله باشیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: کلیه عملکردها توسط واحدهای مختلف نظارتی با دو شاخص کمیت و کیفیت بصورت دقیق رصد می شود و اقدامات صورت گرفته منجر به بهبود وضعیت و ارتقاء شاخص های عملکردی در بهمن ماه ۹۷ از جمله در بخش ابلاغ الکترونیک شده است.

وی گفت: علی رغم کم لطفی دولت به دستگاه قضایی، همکاران ما بصورت مستمر و مجاهدانه برای ارائه خدمت در حال تلاش هستند و معتقدیم کارها باید با قوت در جهت تأمین منافع عمومی، دفاع از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرایم مجدد  پیش برود و کمبودها نباید هیچگونه خللی در این روند به وجود آورد.

مظفری تصریح کرد: دادستانها و رؤسای حوزه های قضایی باید خودشان مستقیماً در روند رسیدگی های قضایی نقش مؤثر و مثبت ایفا کنند و توجه به شعار کلیدی سرعت، دقت و صحت را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

وی بیان کرد: لزوم توجه بر آموزش و ارتقاء دانش تخصصی مرتبط با دستگاه قضایی و همچنین لزوم اعمال نظارت مؤثر و مستمر بر کلیه عملکردها همواره مورد تاکید است و اقدامات صورت گرفته تا این مقطع در سال ۹۷ مثبت بوده به نحوی که در برخی حوزه ها فراتر از انتظار و پیش تر از برنامه های مدون اعلانی اقدام شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی از اقدامات قانونی که با هدف تأمین منافع عمومی به انجام برسد کاملاً حمایت می کند و از دادستانها و رؤسای حوزه های قضایی نیز خواسته شده تا با همین رویکرد در کنار فرمانداران شهرستانها ضمن کمک رسانی، بر حسن اجرای برنامه ها نظارت مؤثر داشته باشند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.