معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:اخلاق حرفه‌ای موضوعی جامع است که باید در تمامی حوزه‌های نظام سلامت مورد توجه قرار گیرد.

اخلاق حرفه‌ای باید در تمامی حوزه‌های سلامت مورد توجه قرار گیرد
به گزارش قدس آنلاین، اعتضاد رضوی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست مشترک شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نهادینه سازی ارزش‌ها و اخلاق حرفه‌ای در بین اعضای هیات علمی و دانشجویان از اولویت‌های دانشگاه است که برای رسیدن به این هدف و سایر اهداف در این حوزه نیازمند همکاری تمامی اساتید و الگوهای عملی اخلاق در دانشگاه هستیم.

وی در این نشست با ارائه گزارش عملکرد این کارگروه تصریح کرد: کارگروه اخلاق حرفه‌ای به دنبال اجرایی کردن بسته اعتلای اخلاق حرفه‌ای از مجموع بسته‌های طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی است که ناظر به نهادینه سازی رویکرد آموزش پاسخگو در نظام سلامت و نهادینه سازی اخلاق حرفه‌ای و مهارت‌های ارتباطی است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی و اجرای مدل بومی برنامه درسی مبتنی بر ارزش، طراحی و استقرار نظام دیده بانی، نیازسنجی، آسیب شناسی و ارتقاء ارزش‌ها و اخلاق پزشکی در نظام آموزش عالی سلامت، تدوین و اجرای برنامه جامع مدیریت کوریکولوم پنهان برای نهادینه سازی ارزش‌ها و اخلاق حرفه‌ای در موسسات آموزش عالی سلامت و ترویج و توسعه زیرساخت‌های اخلاق حرفه‌ای پزشکی در مراکز آموزش عالی سلامت را ۴ محور این بسته ذکر کرد.

رضوی جای دادن ارزش‌ها و اصول اخلاقی و رفتار حرفه‌ای در بطن تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی را از جمله اهداف اصلی وزارت بهداشت در حیطه اخلاق برشمرد و الگو بودن اساتید در این خصوص را دارای بیشترین تاثیر در تربیت دانشجویان دانست.
 وی اعتلای اخلاق حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دارای ۴ محور، ۴راهبرد، ۱۶هدف کلی، ۲۷ هدف عملیاتی (ویژه عینی)، ۶۰ فعالیت و ۱۲ شاخص پایش، تدوین برنامه عملیاتی سال ۹۵ با ۱۹ فعالیت، برنامه عملیاتی سال۹۶ با ۲۹ فعالیت و برنامه عملیاتی سال۹۷ با ۱۲ فعالیت، براساس برنامه جامع و اجرای ۱۰۰% فعالیت‌های پیش بینی شده را از دیگر فعالیت‌های این کارگروه برشمرد.

نشست مشترک شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور معاون آموزشی و مدیرانی که در دانشکده‌ها و ستاد مسئولیت آموزش دانشگاه را به عهده دارند برگزار شد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.