استاندار تهران گفت: هم اکنون روابط ایران و فدراسیون روسیه در حوزه نظامی فنی و سیاسی در سطح بالایی قرار داشته و مناسبات خوبی را با این کشور دوست و همسایه داریم.

روابط نظامی و سیاسی ایران و روسیه در سطح بالایی قرار دارد

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، "لوان جاگاریان" سفیر روسیه و هئیت همراه صبح امروز با محسنی بندپی استاندار تهران دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که با حضور امامی امین، معاون امور اقتصادی استاندار، قاسمی‌فرزاد، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری، صادقی، مدیرکل صمت استان و بزرگ‌نیا، رئیس سازمان میراث فرهنگی استان برگزار شد، طرفین  در خصوص سطح مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در حاشیه این نشست دوجانبه، ضمن اشاره به دستاوردهای این جلسه، اظهارداشت: مباحث خوبی در این جلسه مطرح شد و با جمع بندی های صورت گرفته شرایطی را فراهم کردیم که هم شاهد مشارکت فعال در کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و روسیه باشیم و همچنین در همایش ایران و قفقاز شمالی نیز استان تهران و استان های شمالی کشور حضور فعال و جدی به نمایش بگذارند.

وی افزود: این جلسات شرایطی را ایجاد می کند که بتوانیم بر روابط بین دو کشور در حوزه های اقتصادی، تجاری و بازرگانی عمق قابل توجهی بخشیده و این روابط را تحکیم کنیم.

استاندار تهران خاطرنشان کرد:هم اکنون روابط ایران و فدراسیون روسیه در حوزه نظامی فنی و سیاسی در سطح بالایی قرار داشته و مناسبات خوبی را با این کشور دوست و همسایه داریم.

وی افزود: اما در حوزه مسائل اقتصادی می توان با بهره گیری از ظرفیت های بالقوه دو کشور در راستای تعمیق روابط دو جانبه به صورت شایسته استفاده کرد.به طور قطع همانگونه که سفیر محترم روسیه مورد اشاره و تاکید قرار داد: ابعاد مبادلات اقتصادی تجاری و بازرگانی دو کشور در سطح ظرفیت‌های ایران و فدراسیون روسیه نبوده و مجموع مبادلات بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار نشانگر ظرفیت قابل توجه جهت ارتقای سطح مبادلات تجاری میان ما و همسایه شمالی خواهد بود.

محسنی بندپی همچنین تصریح کرد: می‌توان با اقداماتی نظیر لغو روادید گردشگری فعال سازی کریدور شمال به جنوب، همچنین برپایی نمایشگاه ها جهت عرضه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دو کشور بستری را در راستای ایجاد رشد چشمگیر در سطح روابط تجاری ایران و روسیه فراهم کرد.

استاندار تهران همچنین ضمن اشاره به جایگاه بخش خصوصی در ارتقاء مبادلات تجاری ایران و فدراسیون روسیه یادآور شد: کنشگران و فعالین این بخش نقش اصلی را در تحرک و ارتقاء سطح مبادلات میان ایران و روسیه ایفا کرده و استانداری تهران و همچنین نمایندگان دولت روسیه تنها وظیفه تسهیل گری را ایفا می کنند.

وی افزود:در جلسه امروز نیز نماینده بخش خصوصی استان تهران حضور یافته و مسائل مهمی را مورد اشاره قرار داد. به عنوان نمونه مسئله تسهیل خط پروازی بین تهران و مسکو در این جلسه مورد اشاره قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم با انجام این تسهیلات خدمات ارزنده ای را برای بازرگانان و تجار دو کشور ارائه دهیم.

محسنی بندپی عنوان کرد:همانگونه که سفیر روسیه نیز مورد تاکید و دستور قرار داد:بحث تسهیل در صدور روادید بازرگانان و تجار و همچنین گردشگران در دستور کار دو کشور قرار گرفته و امیدواریم در اسرع زمان مورد حل و فصل قرار بگیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.