سرپرست فرمانداری بردسکن با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر منجر به ذخیره‌سازی ۱.۵ میلیون مترمکعب آب در پشت سد و بندهای خاکی در این شهرستان شده است، گفت: سیل ۲۶۰ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی، تأسیسات آب و مخابرات، مراتع و معابر شهری خسارت وارد کرده است.

 سیل ۲۶۰ میلیارد ریال در بردسکن خسارت به بار آورد/ ذخیره‌سازی ۱.۵ میلیون مترمکعبی آب در پشت سد و بندهای خاکی بردسکن

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم قاسم پور در جلسه شورای مدیریت بحران بردسکن که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به بارش ۵۰ میلی‌متری بارندگی در بردسکن اظهار کرد: سیل و بارندگی در روزهای پایانی سال گذشته و هفته اول فروردین‌ماه ۲۶۰ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی، تأسیسات آب و مخابرات، مراتع و معابر شهری خسارت وارد کرده است.

وی با تقدیر از اعضای شورای مدیریت بحران در رصد کردن اوضاع و اعمال مدیریت به‌منظور جلوگیری از افزایش خسارت‌ها، ابراز کرد: تمامی مسؤولان دستگاه‌های عضو مدیریت بحران موظف هستند در ادامه تعطیلات نوروزی  با حضور فعال در محل کار خود، امور مربوط به شهرستان را دنبال کنند.

سرپرست فرمانداری بردسکن بر لزوم توجه به مسیل سیل‌ها در مناطق کوهپایه‌ای و دیگر مناطق شهرستان تأکید کرد و یادآور شد: با توجه به عدم بارندگی‌ها در سال‌های اخیر، متأسفانه اکثر مسیر  رودخانه‌ها و مسیل سیل دچار تغییراتی شده است که در این راستا ضرورت نسبت به بازگشایی این مسیرها اقدام شود.

 وی ادامه داد: از کارشناسان ذی‌ربط در تمامی دستگاه‌ها انتظار داریم، اقدامات کارشناسی خود را در بررسی علت خسارات و مشکلات به وجود آمده را دسته‌بندی و گزارش آن را جهت رسیدگی ارائه کنند.

قاسم پور با اشاره به اینکه ضرورت دارد برای پل کوشه و روستاهای فیروزآباد و جلال‌آباد طراحی جدید انجام شود، بیان کرد:  همه دستگاه‌های ذی‌ربط نظارت کنند تا در سامانه جدید بارش زا که بیشتر رگباری  خواهد بود، تمهیدات و آمادگی لازم را داشته باشند.

وی میزان خسارت وارده  به بخش‌های مختلف در سطح شهرستان را بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با توجه به نزدیک شدن به‌روز طبیعت، باید منابع طبیعی و دهیاران  نسبت به هشدارهای لازم برای شهروندان داشته باشند تا از نزدیک شده به مسیر سیل  رودخانه‌ها، رعایت کامل از ورود به محل‌های خطرناک که احتمال فرونشست زمین ممکن است، داشته باشند.

سرپرست فرمانداری بردسکن با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر در این شهرستان، موجب ذخیره ۱.۵ میلیون مترمکعبی آب در پشت سد و بندهای خاکی در مناطق مختلف بردسکن شده است، گفت: سد ارغوان بردسکن در روستای علی‌آباد کشمر، سرریز شده است که می‌طلبد مردم  از نزدیک شده به آن تا فروکش کردن آب خودداری کنند.

وی بابیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری، حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی ضروری است، اظهار کرد: بند نوبهار، سد دهان قلعه، بند سر برج و بند روستای خمی نیز از دیگر بندهای خاکی بتنی در بردسکن است که در جریان بارندگی‌های اخیر سرریز شده است.

قاسم پور ادامه داد: برکات باران اخیر در کنار خساراتی که به وجود آمد، موجب خوشحالی مردم روستاهای کوهپایه‌ای بردسکن شد و این نوید را می‌دهد که رونق کار کشاورزی و باغداری در این روستاها  که بیش از ۱۵ سال است با خشک‌سالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، شاهد تحولی در این عرصه در این مناطق باشیم.

 سرپرست فرمانداری بردسکن با تأکید بر اینکه افزایش آب قنات روستای خمی باعث خوشحالی اهالی این روستا شده است، ابراز کرد: به گفته اهالی هرروز آب قنات این روستا بیشتر شده و از روز گذشته مردم  باغات خود را که بیش از ۱۰ سال در کم‌آبی به سر می‌بردند را آبیاری می‌کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.