معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری بابیان اینکه داعش قدرت امریکا نیست بلکه جهل مردم جوانان است، گفت: آمریکا کوچک‌تر از آن است که بخواهد قدرتی مثل داعش را علم کنند این جهل مردم و جوانان است که باعث قدرت گرفتن داعش شده است.

داعش از جهل مردم و جوانان قدرت گرفته است / مبلغین شیعی و سنی امید را در جامعه ترویج کنند

به گزارش قدس آنلاین، ، حجت‌الاسلام احمد مروی  در همایش بزرگ سفیر هدایت، گردهمایی روحانیون شیعه و اهل سنت خراسان که به مناسبت مبعث رسول مکرم اسلام در سالن همایش‌های ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، با مقایسه جامعه عربستان قبل و بعد از بعثت گفت: تفاوت فاحشی بین این دو دوره وجود دارد به‌طوری‌که پیامبر از یک جامعه وحشی یک جامعه بشری به وجود آوردند البته پیغمبر اسلام(ص) و اصحابش مورد رنج‌ها، شکنجه و محدودیت‌های زیادی قرار گرفتند تا این جامعه بشری را شکل بگیرد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: پیامبر از مردم سرزمین حجاز  که متشکل از قبایل وحشی بی‌رحم بودند و اکثراً هم باهم خصومت و دشمنی داشتند، توانست یک تمدن بزرگ بافرهنگ به وجود آورد.

وی وحدت و اتحاد را راز موفقیت پیامبر عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین نمونه این اتحاد آشتی بین دو قبیله اوس و خزرج که به خون هم تشنه بودند، بود و به‌واسطه پیامبر(ص) جنگ چندین ساله بین این دو قبیله پایان یافت.

مروی افزود: خداوند در قرآن اخوت و برادری که در میان قبایل عرب و مسلمان به‌واسطه پیامبر به وجود آمد را جزو آیات الهی برشمرده است.

وی با اشاره به اینکه دشمن درک کرده و می‌داند آن چیزی که موجب رشد جامعه اسلامی‌شده اتحاد و وحدت است، ابراز کرد: تلاش برای از بین بردن اتحاد بین مسلمانان به زمان حال برنمی‌گردد بلکه همواره دشمنان اسلام در تلاش بودند این وحدت را از بین ببرند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری بابیان اینکه پیامبر برای مسجدی که باعث تفرقه میان مسلمانان شده بود دستور تخریب صادر کرد، افزود: باید هر چیز که یادآور و نماد تفرقه بین مسلمانان است از بین برده شود.

وی با اشاره به تلاش علمای شیعه مبنی بر حفظ وحدت میان شیعه و سنی، گفت: علامه مجلسی در کنار شرط‌هایی که برای قبول شیخ اسلامی می‌گذارد شرط حذف هرگونه جنگ میان فرقه‌های اسلامی را نیز می‌گذارد یا میرزایی شیرازی صادر کننده فتوای تحریم تنباکو، زمانی که به حوزه کاظمین رفت شهریه طلاب سنی و شیعه را یکسان می‌داد.

مروی با اشاره به جنگ جهانی اول که در آن عثمانی متزلزل شد، گفت: علمای شیعه باوجود سختگیری‌های دولت عثمانی، زمانی که دیدند انگلیس می‌خواهد عراق را بگیرید لباس رزم پوشیدند و به کمک دولت عثمانی رفتند.

وی اظهار کرد: دشمن با ایجاد بهاییت در بین شیعیان و وهابیت در بین سنی‌ها تلاش دارد وحدت بین مسلمانان را از بین ببرد.

مروی با اشاره به آل سعود گفت: آل سعود بیشتر از اینکه شیعیان را شهید کند علمای سنی و مخالفان تفکرش را شهید کرده است.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری بابیان اینکه هرکجا پای وهابیت به میان آمد همدلی و همراهی شیعه و سنی به کینه و نفرت تبدیل شد، ابراز کرد: داعش محصول این تفکر است که هرکس مخالفش باشد سَر می‌برد مهم نیست سنی، شیعه یا ایزدی.

وی در ادامه به بحث تبلیغ و وظیفه مبلغین اشاره کرد و گفت: در قرآن مبلغ راستین «الذین یبلغون رسالات الله» کسی است که بدون ترس حقیقت را بگوید.

وی اظهار کرد: ترس همیشه از جان نیست گاهی ترس از دست دادن مریدان و احترام است و خدا لعنت می‌کند کسانی را که حقیقت را نمی‌گویند.

وی بابیان اینکه در قرآن عنوان‌شده هم راز و دوست خود را با کفار انتخاب نکنید«لا تتخذوا بطانة من دونکم»، گفت: بر اساس این آیه خلیفه دوم زمانی که یک کاتب نصرانی که کارش بسیار خوب بود به او معرفی شد نپذیرفت.

مروی ادامه داد: چگونه یک حاکم کشور اسم خود را خادمین حرم گذشته اما اختیارش دست یهود آمریکا است و سرنوشت امت اسلامی دست غیرمسلمان داده است.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری بابیان اینکه داعش قدرت امریکا نیست بلکه جهل مردم جوانان است، گفت:  آمریکا کوچک‌تر از آن است که بخواهد قدرتی مثل داعش را علم کنند این جهل مردم و جوانان است که باعث قدرت گرفتن داعش شده البته شانتاژ مالی و رسانه می‌کند اما قدرت اصلی داعش جهل مردم است مبلغین باید روشنگری کنند چراکه دشمن بیشترین بهره‌برداری را از جهل مردم و جوانان کرده است.

وی بیان کرد: در زمان پیامبر، یهود نصرا هم با پرداخت جزیه و یا تعهدنامه در امنیت کامل در سرزمین اسلامی زندگی می‌کردند.

حجت‌الاسلام مروی در ادامه از مبلغین شیعی و سنی خواست امید را در جامعه ترویج کنند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: همیشه نباید نیمه‌خالی فرضی را به مردم نشان داد تا امیدی و تبعیض و بیان تنها مشکلات نمی‌تواند راه گشا باشد.

وی بیان کرد: امید را در جامعه القا کنید ما شیعه و سنی مسیحی یهودی نداریم همه به یک اندازه از امکانات  و امنیت برخوردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.