بانک استاندارد چارترد انگلیس قرار است به دلیل نقض تحریم‌های ایران ۱.۱ میلیارد دلار جریمه در قالب مصالحه به انگلیس و آمریکا بپردازد.

بانک انگلیس به دلیل نقض تحریم‌های ایران ۱.۱ میلیارد دلار جریمه شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، بانک استاندارد چارترد انگلیس قرار است در قالب یک مصالحه به دلیل نقض تحریم‌های ایران ۱.۱ میلیارد دلار جریمه به مقامات آمریکایی و انگلیسی بپردازد.

این بانک متهم است که به صورت غیرقانونی و در قالب نقض تحریم‌های علیه ایران برای برخی مشتریان در داخل ایران و برخی دیگر از کشورهای تحریم‌شده مبادلات پولی انجام داده است. این بانک پیشتر با اتهام پولشویی ۲۵۰ میلیارد دلاری برای ایران مورد بازرسی قرار گرفته بود و هم‌اکنون اعلام کرده است مسئولیت تمام نقض تحریم‌ها را می‌پذیرد.

بنا به اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، این بانک از ژوئن سال ۲۰۰۹ تا می ۲۰۱۴،تعداد  ۹۳۳۵ تراکنش با مجموع ارزش ۴۳۷.۶ میلیون دلار برای افراد و یا کشورهایی که از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گرفته‌اند، انجام داده است.

از دیگر کشورهایی که استاندارد چارترد انگلیس تحریم‌ علیه آنها را نقض کرده است، می‌توان به میانمار و کوبا اشاره کرد.

دو کارمند این بانک در شعبه دبی استاندارد چارترد متهم هستند که برای یک بازرگان ایرانی که در امارات شرکت به ثبت رسانده، تعاملات مالی انجام داده‌اند.

استاندارد چارترد اعلام کرده است: از آن زمان به بعد فعالیت‌های خود را به طور کامل مورد بازبینی قرار داده و دوره‌های اجباری آموزش برای تمام کارکنان خود در زمینه رعایت تحریم‌ها و تشخیص پولشویی و فساد برگزار کرده است.

این بانک همچنین در حال ایجاد یک واحد اطلاعات جرایم سایبری مالی در آمریکاست.

بیل اینترز، مدیرعامل استاندارد چارترد، گفت: خوشحالیم که این مسئله را حل کردیم و این مشکلات جدی را پشت سر گذاشتیم.

بر اساس بیانیه منتشرشده، استاندارد چارترد قرار است ۹۴۷ میلیون دلار به آمریکا و ۱۰۲ میلیون پوند به انگلیس به عنوان جریمه بپردازد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.