خراسان شمالی- علی خادمی گفت: ارتباط با رسانه های محلی بیش از سایر رسانه ها می تواند به شناخت و معرفی توانمندی ها و استعدادهای استان کمک کند؛ بنابراین می‌طلبد تا مسئولان استانی با نگاه ویژه ای به توسعه رسانه های بومی، از این ابزار به خوبی استفاده کنند.

دستگاه‌های اجرایی با اجرای مصوبه شورای اداری به انتشار نشریات محلی کمک کنند

علی خادمی مدیرخانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، با تاکید بر لزوم توجه به رسانه‌های مکتوب محلی از دستگاههای اجرایی استان خواست تا با اجرای مصوبه شورای اداری به احیا و انتشار نشریات کمک کنند.

وی با تاکید بر نقش محوری رسانه ها در رشد و توسعه همه جانبه استان گفت: با عنایت ویژه نماینده عالی دولت در خراسان شمالی به وضعیت رسانه های این استان و جایگاه و رتبه ۳۱ کشوری در داشتن رسانه های دارای مجوز واز طرفی تعطیلی و متوقف شدن انتشار شماری نشریات بومی با توجه به وضعیت اقتصادی؛‌ شورای اداری استان مصوبه ای را به تمامی دستگاهها ابلاغ کرد تا با خرید اشتراک نشریات بومی به این مهم کمک کنند.

وی با بیان اینکه هزینه اشتراک نشریات محلی در قبال سایر هزینه های جاری دستگاهها، هزینه ناچیزی است،‌افزود: هزینه اشتراک ۸ نشریه مکتوب استان در ماه کمتر از ۱۲۰ هزار تومان است و این رقم قابل چانه زنی و عنوان کردن «نبود اعتبار» نیست.

مدیرخانه مطبوعات و رسانه های استان؛ ضمن قدردانی از نگاه بلند استاندار به موضوع فرهنگ و رسانه گفت: مدیران نشریات بومی استان در اجرای این مصوبه چند روزی است که با ارسال قرارداد اشتراک به دستگاههای اجرایی، کار اخذ اشتراک را آغاز کرده اند که امیدواریم تا پایان فروردین ماه و یا هفته اول اردیبهشت ماه شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه باشیم.

خادمی تصریح کرد: مدیران مسئول نشریات محلی موظفند بعد از اتمام این فرصت گزارش مکتوب خود را در مورد نحوه همکاری دستگاهها در اجرای مصوبه شورای اداری ۱۷ فروردین ماه ۹۸ به خانه مطبوعات استان ارسال تا نتیجه نهایی آن جمع بندی و به اطلاع استاندار محترم برسد.

عضو هیات مدیره شورای مرکزی خانه های مطبوعات و رسانه های کشور گفت: اعتقاد به قدرت نرم و بی بدیل رسانه های محلی به عنوان مرزبانان فرهنگی استان می تواند به توسعه همه جانبه و حل مشکلات استان بیش از پیش کمک کند و این انتظاری است جامعه رسانه از مسئولان دستگاههای اجرایی است.

وی افزود: ارتباط با رسانه های محلی بیش از سایر رسانه ها می تواند به شناخت و معرفی توانمندی ها و استعدادهای استان کمک کند؛ بنابراین می طلبد تا مسئولان استانی با نگاه ویژه ای به توسعه رسانه های بومی، از این ابزار به خوبی استفاده کنند.

خادمی گفت: هم اکنون تنها یک روزنامه در خراسان شمالی در حال انتشار است که در صورت مساعدت مسئولان دستگاهها در اجرای مصوبه شورای اداری استان، به زودی شاهد انتشار روزنامه های اتفاقیه؛ نسیم خراسان شمالی، اترک و هفته نامه های سیاحت شرق، ارمغان،‌صبح خراسان و نام آوران و همچنین استمرار انتشار دو نشریه شهرستانی شیروان شهر و سپهر اسفراین خواهیم بود.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.