قطار زره پوش "کیم جونگ اون" صبح امروز وارد خاک روسیه شده و در حال حرکت به سمت شهر "ولادی‌وستوک" است تا فردا (پنج شنبه) رهبران کره شمالی و روسیه برای نخستین بار با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.

 قطار زره پوش رهبر کره شمالی وارد خاک روسیه شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، قطار زره پوش "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی در ساعت اولیه بامداد امروز (چهارشنبه) مرز کره شمالی و روسیه را در استان پری‌مورسکی فدراسیون روسیه رد کرده و به سمت شهر "ولادی‌وستوک" در حال حرکت است.

بر اساس اطلاعات رسیده، رهبر کره شمالی در نخستین ایستگاه در خاک روسیه در شهر "هاسان" روسیه از قطار خود پیاده شد و جمعی از مقامات محلی روس با گل، نان و نمک، از وی استقبال کردند.  

"یوری اوشاکوف" مشاور رئیس جمهوری روسیه شب گذشته اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" روز پنج شنبه (۲۵ آوریل/۵ اردیبهشت) در شهر "ولادی‌وستوک" با رهبر کره شمالی ملاقات خواهد کرد. این نخستین دیدار حضوری رهبران دو کشور است.

به گفته اوشاکوف، روسیه نخستین سفر خارجی است که "کیم جونگ اون" بعد از انتخاب مجدد خود به ریاست شورای دولتی کره شمالی در اوایل ماه آوریل به آن سفر می کند.

مشاور پوتین یادآور شد که رهبران دو کشور روز پنج شنبه ابتدا بصورت «رودرور» با یکدیگر مذاکره کرده و سپس در ترکیب گسترده و با حضور جمعی از مقامات بلندپایه روسیه و کره شمالی به گفت‌وگوهای دوجانبه ادامه خواهند داد.

به گفته این مقام کرملین، رهبران دو کشور ابعاد مختلف روابط دوجانبه، از جمله دستورکار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی-انسانی را بررسی کرده و درباره برخی مسائل مهم بین المللی، به‌خصوص روند اوضاع در شبه جزیره کره نیز تبادل نظر خواهند کرد.

اوشاکوف یادآور شد، مقامات مسکو این سفر را رویداد مهمی برای حل و فصل سیاسی-دیپلماتیک مشکلات در منطقه شبه جزیره کره و تامین امنیت کلی در منطقه شمال شرق قاره آسیا ارزیابی می‌کنند.  

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.