۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 653655

تعاونی‌های خراسان رضوی پارسال ۱۹۹میلیون دلار کالا به کشورهای دیگر صادر کردند که این میزان صادرات نسبت به سال پیش از آن ۱۱۹درصد بیشتر شده است.

افزایش صادرات تعاونی‌های خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: زعفران، انواع ترشی، انواع کنسرو و رب گوجه فرنگی، صنایع دستی، محصولات کشاورزی، صنایع شیمیایی و پوشاک از جمله این کالاهای صادراتی است.

اسماعیل سلطان خواه با اشاره به تشکیل دوره های آموزشی برگزار شده برای اعضای تعاونیها اضافه کرد: پارسال ۱۳۰ هزار و ۸۸ نفر - ساعت دوره آموزشی برگزار شد که این رقم نسبت به سال ۹۶، ۱۷ درصد افزایش دارد.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: پارسال همچنین ۹۹ تعاونی در طرح روستا - تعاون در خراسان رضوی تشکیل شد که این رقم نیز نسبت به سال پیش از آن ۱۵ درصد افزایش داشت.

سلطان خواه افزود: بیشترین میزان این تعاونی ها را به ترتیب تعاونی های تولیدی - توزیعی، کشاورزی و خدمات با ۴۴، ۳۲ و ۱۳ تعاونی تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: این ۹۹ تعاونی هزار و ۵۸۹ نفر عضو دارند و هزار و ۲۲۴ فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در سال ۱۳۹۷ همچنین چهارهزار و ۸۵۸ مورد بازدید عمومی، مالی و یا شرکت در مجامع تعاونی ها به وسیله کارشناسان این اداره کل انجام شد.

۱۳ هزار تعاونی در خراسان رضوی فعالیت می کنند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.