رییس هیات کشتی خراسان رضوی گفت: از وقتی به هیات کشتی خراسان رضوی آمده‌ام، تمرکزمان را روی پایه‌‎ها گذاشته‌ایم چرا که فکر می‌کنم کشتی خراسان برای بازگشت به دوران اوج، نیاز مبرمی به ترمیم در بخش پایه‌ها دارد.

کشتی در خراسان باید از رده‌های پایه ترمیم شود
به گزارش قدس آنلاین ، مسعود ریاضی ، در خصوص برگزاری مسابقات کشتی آزاد نونهالان جام خراسان بزرگ اظهار کرد: عنوان این مسابقه جام "خراسان بزرگ" است که در اتحادیه جهانی نیز ثبت شد. ثبت این مسابقات در اتحادیه جهانی پیشنهاد هیات کشتی خراسان رضوی بود و قصد داریم این سری از مسابقات در آینده بین کشورهایی که زمانی جزو خراسان کهن بودند، گسترش یابد. در حال حاضر ترکمنستان به عنوان کشور خارجی در این مسابقات حضور پیدا کرده و پنج کشور دیگر (افغانستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و تاجیکستان)، به دلیل عدم تامین منابع مالی از سوی فدراسیون کشتی در این مسابقات شرکت نمی‌کنند.
وی افزود: هیات کشتی خراسان رضوی تنها به کمک اسپانسر سرپا است و مقرون به صرفه نیست که کشتی‌گیری را از قرقیزستان با بلیت 20 میلیون تومانی به مشهد بیاوریم. امیدواریم این جام هر سال استمرار داشته باشد، اما اصراری نداریم که این تورنمنت هر سال در خراسان رضوی برگزار شود و دوست داریم سایر تیم‌ها در سال‌های آتی میزبانی را قبول کنند. این رویداد باعث اتحاد، همدلی و بهبود کشتی این منطقه خواهد شد. اگر کشتی این منطقه رونق یابد، کشتی خراسان رضوی بهبود خواهد یافت.
رییس هیات کشتی خراسان رضوی در خصوص آینده کشتی‌گیران نونهال خراسانی خاطرنشان کرد: از وقتی به هیات کشتی خراسان رضوی آمده‌ام، تمرکزم به روی کشتی نونهالان بوده‌است، چرا که فکر می‌کنم کشتی خراسان برای بازگشت به دوران خوب گذشته، نیاز به ترمیم رده سنی پایه‌ها دارد.
ریاضی یادآور شد: محمد نخودی، کشتی‌گیر جویباری که در مسابقات جهانی نوجوانان حضور یافته بود، در مسابقات قهرمانی آسیا صاحب مدال ارزشمند برنز شد. کشتی‌گیر بلافاصله پس از مرحله نوجوانی استخوان می‌ترکاند و بعد از دو الی سه سال وارد بخش بزرگسال می‌شود. از همین رو فکر می‌کنم سرمایه‌گذاری در بخش نونهالان و نوجوانان در یک بازه چهار یا پنج ساله برای آینده کشتی خراسان می‎‌تواند شرایط امیدوارکنندهای را رقم بزند. ضمن این که در سال گذشته، 18 کشتی‌گیر از خراسان رضوی به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت شدند.
وی در خصوص برنامه‌های هیات کشتی خراسان رضوی در بخش کشتی فرنگی عنوان کرد: در ابتدا قصد داشتیم جام خراسان بزرگ را در هر دو بخش کشتی فرنگی و آزاد برگزار کنیم، اما با توجه به علاقه مردم خراسان به کشتی چوخه و پهلوانی تصمیم گرفتیم ابتدا با یک سرمایه‌گذاری اقتصادی، کشتی آزاد خراسان رضوی را احیا کنیم، سپس به رشد کشتی فرنگی بپردازیم. البته پس از مسابقات جام خراسان بزرگ، میان مربیان فرنگی قرار است انتخاباتی برگزار کنیم تا کادر فرنگی خراسان را مربیان انتخاب کنند. در کشتی فرنگی کمی با رکود مواجهیم که در تلاشیم این مورد را نیز جبران کنیم.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.