غلامرضا شریعتی گفت: نحوه انتقال، مجرا و بسترهایی که با هدف حفظ ارزشهای دفاع مقدس صورت می گیرد باید مطابق با شرایط کنونی جامعه و جوانان امروز باشد و یک نگاه صرفا مناسبتی به این موضوع در میان نباشد.

حفظ ارزش‌های دفاع مقدس مطابق شرایط جامعه و جوانان امروز باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در اولین نشست شورای هماهنگی حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس،  بعداز ظهر ۱۵ اردیبهشت، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با اشاره اینکه در یک ماه آینده سالروز آزادسازی هویزه، خرمشهر و دزفول را داریم، گفت: نحوه انتقال، مجرا و بسترهایی که با هدف حفظ ارزشهای دفاع مقدس صورت می گیرد باید به زبان جذاب جوانان و شرایط کنونی جامعه باشد و ما مانع در قبال آن نباشیم.

شریعتی  با تاکید بر اینکه علاوه بر آن بافت قومی و محلی نیز مهم است، عنوان کرد: امکان اجرای برنامه های فرهنگی و جلسات نقد کتب دفاع مقدس فراهم باشد و یک نگاه صرفا مناسبتی به این موضوع در میان نباشد، لازم است برای حفظ ارزش های فرهنگی جریانی مداوم و سرزنده را در پیش گرفت چراکه ارج نهادن به فرهنگ های مقاومت و ایثار پیشینه ای دیرین در ایران دارد.

استاندار خوزستان گفت:در سیل نشان دادیم این موضوع در نهاد مردم ما وجود دارد و از نسل گذشته به نسل امروز منتقل شده و با اینکه احساس می شد سرمایه های اجتماعی آسیب دیده اما نسل جدید در سیل نشان داد در زمان مناسب نسبت به جامعه مردم خود متعهد هستند.

وی خاطر نشان کرد: پیش بینی از تخریب سیل با مقاومتی نیروهای جهادی و دستگاه ها دولتی انجام شد و لازم است در مواقع عادی نیز چنین هماهنگی و مشارکتی وجود داشته و مختص به بحران نشود.

تکمیل باغ موزه های شهرستان های خوزستان

در ادامه جلسه محمد علیپور مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع‌مقدس استان خوزستان،  عنوان کرد: در حال ساماندهی اسناد هستیم تا در جلسه شورای هماهنگی ارایه دهیم، تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان خوزستان موضوع مهمی است که در ۷ شهر تدوین این مهم در حال اجرا است.

وی از تشکیل منظم و مستمر جلسات کمیته‌های تخصصی شورای هماهنگی دفاع مقدس و ارائه گزارش و پیشنهادات به دبیرخانه شورا به ریاست فرمانداری های شهرستانها خبر داده و از دیگر برنامه های این شورا سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی احداث باغ موزه دفاع مقدس استان با مشارکت شهرداری کلانشهر اهواز را نام برد.

علیپور گفت: در سال ۹۷ بعد از امضا ۳هزار و ۵۰۰ منبع انتشار مقالات و گزارش ها را شروع کردیم، مراکز فرهنگی و یادمان دفاع مقدس شهرهای استان تکمیل و افتتاح فاز اول مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس شهرستان آبادان در دهه فجر ۹۸ توسط ریاست محترم جمهور نیز کلید خواهد خورد.

مستندسازی مقاومت مردم خوزستان 

مدیر کل بنیاد حفط آثار و ارزشهای دفاع مقدس با بیان این که ۳۹ عنوان کتاب در رابطه با موضوع دفاع مقدس به چاپ رسیده اظهار کرد: کمیته هفت گانه در این رابطه تشکیل شده و در سال۹۷ در ۶ جلسه هماهنگی ۱۴۷ مصوبه به تایید آن رسیده، سال ۹۶ اولین مرکز فرهنگی با حضور رئیس جمهور تشکیل شد و در سال جدید نیز دومین مرکز فرهنگی در ابادان افتتاح خواهد شد.

از سوی دیگر کمیته مراکز فرهنگی و یادمان‌های دفاع مقدس و شورای شهرستان آبادان تکمیل، یادمان‌های مناطق عملیاتی طلائیه فتح المبین شوش هویزه و شروع عملیات ۴ یادمان دیگر در سال جاری کمیته مراکز فرهنگی و یادمان دفاع مقدس و شورای شهرستان اهواز شوش و خرمشهر به سرانجام می رسد.

وی یادآور شد: باید آنچه را که از گذشته داشته اییم برای حفظ و انتقال  به آیندگان به ودیعه بگذاریم و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در این راستا آمادگی دارد تا آثار و اسناد مقاومت مردم خوزستان را مستندسازی کند.

در سیل اخیر نگذاشتیم یک لیوان آب به خانه کسی برود

در ادامه جلسهولی الله حیاتی فرماندار خرمشهر نیز به اینکه وقتی پیش بینی می شد ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب به خرمشهر برسد ما آن را کنترل و به سمت دریا هدایت کردیم تا یک لیوان آب داخل خانه کسی نرفته باشد این کار با کمک ستاد بحران و استانداری انجام گرفت.

وی سوم خرداد را نهاد ملی  خواند که همه ساله برنامه هایی این زمان در خرمشهر اجرا می شود و تصریح کرد: امسال با توجه به ماه رمضان برنامه ها بعد از اذان است و درخواست کرد برای اجرای یادمانها اعتباری از مرکز اختصاص یابد، بحث موزه دفاع مقدس که یک سری اعتبارات ویژه نیاز دارد.

حیاتی افزود: با توجه به رخداد سیل، ۳۵ برنامه اجرایی در خرداد خواهیم داشت ۷۲ میلیون که بخشی از داخلی تامین می شود که یادمان ۱۵۰ میلیون اعتبار نیاز دارد که باید به ما کمک شود.

سیل تکرار یک حماسه شد

در پایان سید قاسم موسوی فرماندار هویزه نیز اذعان داشت: بحران سیل خاطرات دفاع مقدس را با حماسه حضور مردم دوباره به ذهن آورد که مردم و مسولیت کنار هم بودند بودن امثال حججی نشان می دهد ما در نشر و حفظ آثار دفاع مقدس موفق بوده ایم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.