رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: ۷۱۸ حافظ از این استان در مرحله نخست چهاردهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم شرکت کردند.

۷۱۸ حافظ قرآن کریم خراسان رضوی در آزمون حفظ قرآن کریم شرکت کردند

به گزارش قدس آنلاین ، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسین نمازی‌فرد با اشاره به برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: مرحله کتبی این آزمون به صورت همزمان با حضور 8 هزار و ۲۳۶ حافظ قرآن کریم در سراسر کشور برگزار شد که در خراسان رضوی ۷۱۸ نفر شرکت کردند که ۵۵۰ زن و ۱۶۸ مرد با میانگین سنی ۲۲ سال بودند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: این آزمون در این استان در هفت حوزه شهرستانی مشهد، تربت جام، تربت حیدریه، سبزوار، نیشابور، قوچان و کاشمر برگزار شد و از شرکت‌کنندگان خراسان رضوی ۳۶۵ نفر در بخش حفظ ۳۰ جزء، ۱۰۷ نفر در بخش حفظ ۲۰ جزء و ۲۴۶ نفر در بخش حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: پذیرفته شدگان در مرحله نخست این آزمون باید در آزمون شفاهی نیز حضور یابند و در مراحل بعدی پس از کسب امتیاز در هر دوره به ترتیب مدارک درجه اول تا سوم را که معادل مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است به دست می‌آورند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.