ناظر گمرکات استان خراسان رضوی و مدیر گمرک مشهد گفت: بکارگیری افراد ناکارآمد در سیستم های تخصصی مخالف با شعار رونق تولید است و تاکنون چند کارمند متخلف در گمرکات استان به واحد تخلفات اداری گمرک کشور معرفی شدند.

شناسایی چند کارمند متخلف درگمرکات خراسان رضوی/ فساد سازمان یافته درگمرک به صفر رسیده است

امید جهانخواه در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: یکی از مواردی که گمرک ایران به شدت آن را پیگیری می کند،  مقابله و برخورد با فساد است و سامانه جامع امور گمرکی و کارشناس مجازی یکی از مواردی است که برای جلوگیری از فساد و عدم برقراری رابطه  بین ارباب رجوع و کارمندان گمرک طراحی و در حال اجرا می باشد.

وی با بیان اینکه اساس قانون امور گمرکی بر مبارزه با فساد است، تصریح کرد: درعین حال نمی توانیم ادعا داشته باشیم که  فساد در گمرک به صفر رسیده ، بلکه با اقداماتی که انجام شده است،توانسته ایم آن را کاهش داده و از فساد سازمان یافته جلوگیری کنیم .

ناظر گمرکات استان خراسان رضوی  و مدیر گمرک مشهد افزود: تمام فرآیند های کاری گمرکات استان خراسان رضوی توسط واحد های حراست و  بازرسی و همچنین شخص خودم ،مورد بررسی قرار می گیرد و در جلساتی که با عنوان  ارتقائ سلامت اداری در گمرکات استان برگزار می گردد، مبارزه با فساد با جدیت رصد می شود  .

وی  با بیان اینکه فساد و  رانت سازمان یافته ای  در گمرکات استان تاکنون گزارش نشده است،  ادامه داد: در این جلسات ،  تخلفات صورت گرفته مورد بررسی قرار می گیرد  و حتی تاکنون در این باره افرادی به تخلفات اداری گمرک کشور معرفی شده اند که از جمله تخلفات افراد معرفی شده،  گم کردن عمدی و یا سهوی پلمب گمرکی و همچنین عدم دقت لازم در ارزیابی کالاها هنگام ورود و یا خروج بوده است.

جهانخواه ادامه داد: بکارگیری افراد ناکارآمد در سیستم های تخصصی مخالف با شعار رونق تولید است، از این رو در برخورد با متخلفین نباید تبعیضی صورت بگیرد و اطلاع‌رسانی درباره فساد باید با شفافیت به جامعه مطرح شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.