میانگین عمر اتوبوس های درون شهری مشهد حدود ۸ سال است و حدود ۲۰ درصد انها فاقد سیستم سرمایشی می باشند.

بازگشت اتوبوس های فرسوده به سیستم حمل و نقل عمومی مشهد /هزینه هر اتوبوس جدید ۲۰میلیارد ریال است

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که ماه مبارک رمضان از راه رسیده است و مردم برای تردد در شهر نیاز به ارائه خدمات مطلوب در همه زمینه ها از جمله حمل و نقل دارند اما گویا خدمات نامطلوب از سوی شهرداری مشهد در این حوزه تمامی ندارد و ناوگان اتوبوس رانی مشهد برغم افزایش کرایه ؛ همچنان در خدمت رسانی به مردم لنگ می زند.

این قصه هزار و یک شب طی روزهای گذشته وارد فاز جدیدی شده است به گونه ای که نه تنها به تعداد اتوبوس های سطح شهر افزوده نشده بلکه از قضا یک شرکت خصوصی در حدود ۹۰اتوبوس خود را از خطوط خارج کرده است که این موضوع باعث شده است تا اتوبوس های شرکت های دیگرمکلف شوند کمبود اتوبوس های این شرکت را جبران کنند . این موضوع باعث ناراحتی و گلایه مردم و همچنین رانندگان  اتوبوس های دیگر شده است. زیرا به زعم آنها این کاهش اتوبوس در سطح شهر مشهد باعث شده تا رانندگان ساعت های بیشتری کار کنند .

اما مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در این باره به قدس آنلاین گفت: شرکت خصوصی طوس سیرماندگار   به صورت خودمالک با سازمان اتوبوسرانی شهر مشهد همکاری داشت . اختلاف میان اعضای این شرکت  طی یک ماه گذشته به اوج رسیده  و باعث شده است که درچند روز گذشته حدود ۹۰ اتوبوس خود را از خطوط خارج کنند.

سید مهدی حسینی پویا با بیان اینکه موضوع در حال بررسی است، اظهار داشت: به دنبال این اتفاق، در پایانه های سطح شهر مشهد  اعلام کرده ایم که چیدمان اتوبوس ها در خطوط به گونه ای باشد که کاهش اتوبوس های این شرکت، مشکلات کمتری  به دنبال داشته باشد.

حسینی پویا در پاسخ به این پرسش که با فرارسیدن ماه مبارک رمضان این موضوع مشکلاتی را برای شهروندان و زائران درپی خواهد داشت ،افزود:از آن جا که در ماه مبارک رمضان ترافیک کمتری در سطح شهر وجود دارد، این سازمان با ۸۰ درصد ظرفیت فعالیت می کند و سعی خواهد داشت که در زمان های نزدیک به افطار خدمات خود را افزایش دهد تا شهروندان با مشکل خاصی برای رسیدن به مقصد مواجه نشوند.

وی تصریح کرد:  درحال حاضر حدود ۱۷۵۰اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی شهر مشهد فعالیت می کنند که در حدود ۳۰۰ دستگاه آن از سیستم سرمایشی استاندارد برخوردار نیستند از این رو به محض اینکه  کولر های آنها تهیه شود نسبت به  نصب و راه اندازی انها اقدام میشود، از طرفی برخی اتوبوس ها نیز به دلیل برخی مشکلات فنی و کمیاب بودن قطعات مورد نیاز آنها قادر به ارائه خدمات نیستند و فعلا از سیستم حمل و نقل خارج شده اند.   

حسینی پویا با اشاره به اینکه میانگین عمر اتوبوس های شهر مشهد در حدود ۸ سال است و برخی در شان زائران و شهروندان مشهدی نیست، ادامه داد: از طرفی دولت سال ها است که وعده تحویل اتوبوس به شهر مشهد را داده است اما همچنان این وعده اجرایی نشده است از این رو چون هزینه خرید هر اتوبوس نو در حدود ۲۰میلیارد  ریال می باشد مجبور هستیم برخی اتوبوس های فرسوده را بازسازی و مجددا به چرخه خدمت رسانی به شهروندان برگردانیم.     

وی اظهار داشت:درآمد  تبلیغات انجام شده روی اتوبوس ها مربوط به سهم شهرداری در تامین هزینه های استفاده از اتوبوس ها است و ارتباطی به سهمی که مردم باید در تامین هزینه های اتوبوسرانی داشته باشند ندارد، از طرفی  در حال حاضر بابرخی شرکت هایی که تبلیغاتی از آنها در اتوبوس های سطح شهرمشهد انجام شده است اختلافاتی وجود دارد و پرونده آنها در مراجع قضایی در حال بررسی می باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.