خراسان شمالی- والی الله حیاتی گفت: در مناطقی که با ازدواج زودهنگام مواجه هستند طرح خانواده سالم با جدیت بیشتری اجرایی شود و جای آموزش های قبل و حین و پس از ازدواج نیز در این طرح خالی است و این آموزش ها باید کیفی باشد.

اعتبارات حوزه اجتماعی برای اولویت‌ها هزینه شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی دکتر ولی الله حیاتی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در کار گروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان گفت: اراده استاندار بر این است که کل اعتبارات حوزه اجتماعی که قرار است هزینه شود با اولویت فراوانی آسیب های اجتماعی باشد.

وی اظهار داشت: در سالهای گذشته بحث مقابله با آسیب های اجتماعی جزیره ای عمل می شد اما یکی از تاکیدات استاندار اختصاص اعتبارات به اولویت های این حوزه است. وی افزود: دستگاه های اجرایی دو هفته فرصت دارند تا آسیب های اجتماعی را احصا کرده و ۴ اولویت نخست را مشخص کرده تا بر مبنای آن برنامه ریزی و هزینه کرد اعتبارات داشته باشیم.

حیاتی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار مهم است و در خراسان شمالی دستگاه های اجرایی مختلفی مجوز این سازمان ها را صادر می کنند.

وی درادامه افزود: تاکنون نتوانسته ایم سازمان های مردم نهاد را در تمام شهرستانهای استان فعال کنیم و کارنامه قابل قبولی در این حوزه نداریم.

حیاتی خاطرنشان کرد: اختیارات خود را به فرمانداری شهرستانها تفویض کردیم و با توجه به اینکه سه دستگاه اجرایی(ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزیستی) برای این سمن ها مجوز صادر می کنند باید در ارائه این مجوزها وحدت رویه داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود وحدت رویه داشتن را به نظارت مرتبط دانست و گفت: اگر نظارتی بر کارکرد آنها ایجاد نشود موجب بروز آسیب های اجتماعی بیشتری می شود.

حیاتی اظهار داشت: در اواخر سال گذشته سه دفتر تسهیلگری ایجاد شد که دو دفتر دیگر نیز برای سالجاری در دستور کار است و با توجه به اینکه عمده این دفاتر در مناطق حاشیه نشین دایر می شود کمک به توانمندسازی این مناطق در تمام ابعاد را خواهیم داشت.

وی در خصوص دانش نامه دفاع مقدس نیز گفت: دفاع مقدس، آیینه تمام نمای افتخارات ملت ایران است و لذا ارزش و جایگاه دفاع مقدس و خلق حماسه های آن بسیار بالاست.

حیاتی افزود: طرح این دانش نامه دفاع مقدس قالب و ساختار پخته ای ندارد و نیازمند کار بیشتری است بنابراین کار گروه ویژه ای تشکیل شود تا طرح پخته تر و جامع تری ارائه شود زیرا این دانش نامه در معرض قضاوت مخاطبان قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص طرح خانواده سالم نیز گفت: گزارشی از خروجی کار ارائه نشد زیرا آمارها نشان از افزایش طلاق را دارد پس باید با تشکیل کار گروه ویژه دیگری این طرح نیز مورد پایش قرار گیرد و محدود به مرکز استان هم نباشد.

حیاتی خاطرنشان کرد: در مناطقی که با ازدواج زودهنگام مواجه هستند طرح خانواده سالم با جدیت بیشتری اجرایی شود و جای آموزش های قبل و حین و پس از ازدواج نیز در این طرح خالی است و این آموزش ها باید کیفی باشد.

وی با بیان اینکه سامانه جامع آسیب های اجتماعی در این استان وجود ندارد؛ گفت: باید در سالجاری این سامانه طراحی شود زیرا در غیر این صورت نمی توانیم بازخوردی از اقدامات خود داشته باشیم .

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.