رئیس سازمان صنعت استان تهران با اشاره به چگونگی توزیع شکر در میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: طی روزهای آتی بازار شکر متعادل می‌شود.

جزئیات چگونگی توزیع شکر در میادین و فروشگاه‌ها/ بازار شکر متعادل می‌شود

یدالله‌ صادقی رئیس سازمان صنعت استان تهران، در مورد  چگونگی توزیع  و عرضه شکر در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: از حدود ۴ روز پیش در راستای تنظیم بازار شکر، توزیع این کالا در میادین میوه و تره‌بار آغاز شده است.   

رئیس سازمان صنعت استان تهران با اشاره به رایزنی با امیرخسروفخریان مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای تامین موجود شکر فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: از مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای خواستیم تا فعلا با موجودی شکر خود  فروشگاه‌های زنجیره‌ای را تامین کند تا تامین کالای  حواله‌های شکری که به غله بازرگانی ارائه شده  انجام شود و وارد شبکه توزیع شود.  

وی بیان داشت: در روز ۱۵ اردیبهشت،   ۱۲۰ تن شکر تحویل سازمان میادین و میوه و تره‌بار شهر تهران شده است و طرح توزیع شکر را آغاز کردیم اما تا بازگشت وضعیت بازار شکر به روال قبلی چند روزی زمان لازم است.  

صادقی با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سازمان میادین میوه و تره‌بار و برخی از صنوف به عنوان شبکه توزیع شکر در تهران انتخاب شده‌اند، گفت: هنوز سهمیه واحدهای صنفی به دلیل اینکه منابع مالی آنها تامین نشده بود  داده نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران بیان داشت: برای شهرستان‌ها هم نمایندگان ادارات صنعت معدن و تجارت را  فراخوان کرده‌ایم تا آنها از طریق شبکه منتخب خود اقدام به توزیع شکر کنند.  

وی گفت: ۲۲ هزار تن سهمیه برای واحدهای صنفی و صنعتی اعلام شده که براساس پروانه‌ بهرداری در حال معرفی این واحدها به شرکت غله و بازرگانی منطقه یک هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران بیان داشت: اما با توجه به فرایند واردات شکر، ترخیص و همچنین تسویه شکر  و تبدیل  شکر خام به شکر سفید فرایند تولید و توزیع شکر زمان‌بر می‌شود که با سرعت بخشی به کار کارخانه‌ها  و کار شبانه‌روزی آنها  قطعا بزودی حجم بیشتری شکر وارد شبکه توزیع خواهد شد.   

صادقی با تاکید بر اینکه کمبود شکر به زودی در بازار حل می‌شود، گفت: تاکنون دو کارخانه قند فیروزکوه و کرج، شکر مورد نیاز تهران را تامین می‌کرد که اکنون شرکت غله و بازرگانی سه کارخانه دیگر را برای تولید بیشتر شکر برای تهران به کارخانه‌های تولیدی اضافه کرده است و براین اساس با توجه به کار شبانه‌روزی بزودی شاهد حل مشکلات در بازار شکر خواهیم بود.  

وی با بیان اینکه مشکلی در تامین شکر مشکلی وجود ندارد، گفت: سازمان صنعت استان تهران روزانه ۷ تا ۸ هزار تن حواله شکر صادر می‌کند و این حواله‌ها به شرکت غله و بازرگانی منطقه یک کشور داده‌ها می‌شود و شرکت مذکور هم به تناسب تولید در کارخانه‌های مذکور حواله را تامین کالا می‌کند و به متقاضیان تحویل می‌دهد.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه هنوز شبکه توزیع شکر پر و انبوه نیست، گفت: اما کم‌کم تولیدات وارد شبکه توزیع خواهد شد و نیاز مردم مرتفع می‌شود.  

وی با اشاره به سهمیه ۲۶ هزار تنی توزیع شکر گفت: در حال حاضر حواله ۲۲ هزار تن شکر برای مصارف صنف و صنعت و ۴ هزار تن برای مصارف خانوار صادر شده و با تامین آن از سوی کارخانجات به بازار وارد می‌شود.  

منبع: فارس

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.