۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
کد خبر: 656126

«من به جرئت می‌توانم بگویم که هیچ تیمی در این فصل، مانند پدیده ما را تحت فشار نگذاشته و بر روی دروازه ما موقعیت ایجاد نکرده است. آن‌ها باید ما را با اختلاف چهار گل شکست می‌دادند؛ پدیده می‌توانست قهرمان این فصل لیگ برتر باشد.»وقتی سرمربی پرافتخاری مانند قلعه‌نویی این گونه لب به ستایش حریف باز می‌کند و آن‌ها را نه تنها شایسته کسب سهمیه آسیا بلکه قهرمانی عنوان می کند شکی باقی نمی‌ماند که شهرخودرو تیم فراتر از دیگر تیم‌ها بوده است. قدس آنلاین در زیر نگاهی می‌اندازد به ۶ دلیل که می‌توان «شهر خودرو» نماینده خراسان رضوی را قهرمان واقعی لیگ هجدهم قلمداد کرد.

احترام دوست و دشمن به تیم «گل محمدی»

۱-گل‌محمدی و باز هم گل‌محمدی

همیشه گفته شده که شخصیت یک تیم بازتاب‌دهنده شخصیت سرمربی‌اش است؛ و آن چیزی که در این فصل بیش از هر چیز دیگری برای فوتبال‌دوستان قابل مشاهده بوده، شخصیت بالای تیم یحیی گل محمدی است. استایل آرام و نه آنچنان هیجان‌انگیز گل محمدی برای بسیاری از تماشاگران، این فصل دوای درد تیم پرحاشیه و نیازمند آرامش شهر خودرو بود. با اینکه این روزها از کلمه «جنتلمن» بنا به دلایل مختلف بیش از حد استفاده می‌شود، اما می‌توان گل محمدی را جنتلمنی لقب داد که حتی در سخت‌ترین شرایط برای تیمش، این امید را به بازیکنان و طرفداران تزریق می‌کرد که با نگاه به نیمکت، مردی را می‌بینند که چیزی جز موفقیت آن‌ها و تیمش «در راه سالم و درست آن» نمی‌خواهد. این مسلما به مذاق عده‌ای خوش نمی‌آید اما وقتی به نتایج او در این فصل نگاه می‌کنیم همه شک و شبهات را در مورد توانایی‌هایش از بین می‌برد.

۲-بازی چشم نواز

پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتورسازی و حتی تیم‌هایی مانند ذوب‌آهن و فولاد این فصل به هیچ عنوان قدرت گذشته خود را لااقل در مقطعی از فصل نشان ندادند. اشاره به این موارد هیچ چیز از ارزش‌های کار پدیده شهر خودرو کم نمی‌کند؛ خود آن‌ها نیز در مقطعی از فصل قبل از حضور مالک جدید یعنی حمیداوی بشدت دچار مشکل شده و امتیازات زیادی را از دست دادند، اما در کیفیت کار آن‌ها درون زمین با استفاده از داشته‌ها و فارغ از خرج های میلیاردی و سروصدای قرمز و آبی پایتخت یا تراکتورسازی، هیچ شکی نیست. حتی هواداران تیم‌هایی که نام آن‌ها نیز برده شد نیز نمی‌توانند کتمان کنند که پدیده شهر خودرو این فصل زیباترین بازی را بین همه تیم‌های لیگ برتری به نمایش گذاشت.

۳-ورزشگاه امام رضا (ع)

کدام علاقه‌مند به فوتبال در مشهد را پیدا می‌کنید که از خاطرات سخت رفتن به ورزشگاه ثامن برای شما گله نکرده باشد؟ سوز سرد این ورزشگاه فقط بر روی سکوهای سیمانی آن احساس نمی‌شود، بلکه بازیکنان نیز تمایل آنچنانی به قدم گذاشتن به چمن معمولا یخ زده ثامن نداشتند. صحبت‌های محمدرضا مهاجری سرمربی قبلی پدیده و کنونی ماشین‌سازی بعد از بازی مقابل پدیده در ورزشگاه امام رضا و تعریف و تمجید از شرایط به وجود آماده و یادآوری زمان‌های سخت گذشته، گواه این است که چه فضای خوبی برای درخشش تیم یحیی گل محمدی مهیا شده است. منتی برای او نیست و این حداقل کاری است که شهری با ظرفیت مشهد می‌تواند برای نماینده خود فراهم کند، اما نمی‌توان به کمک بزرگ چمن مناسب برای تاکتیک روی زمین پدیده، و حضور چند هزار نفری طرفداران در ورزشگاه امام رضا(ع) برای موفقیت پدیده شهر خودرو در این فصل اشاره نکرد.

۴- تولد دوباره کهنه‌کارها، رونمایی از پدیده‌ها

در میان ستاره‌زدگی تراکتورسازی و خرید و فروش‌های اشتباه پرسپولیس و استقلال، ما در مشهد تیمی یک‌دست از بازیکنان را دیدیم که دقیقا در اندیشه‌های تاکتیکی گل‌محمدی جای می‌گرفتند و توسط کادرفنی به این درجه از اعتماد به نفس و ایمان به کیفیت خود رسیده بودند که هفته به هفته در لحظات تعیین کننده برای تیمشان امتیاز جمع‌آوری می‌کردند.

نمی‌توان تیم پدیده را تیمی جوان لقب داد، بسیاری از بازیکنان اصلی این تیم در نزدیکی سی سالگی قرار دارند؛ و نکته اصلی همین جاست که چنین بازیکنانی بسیار سخت‌تر از بازیکنان جوان‌تر می‌توانند سطح خود را نسبت به گذشته ارتقا دهند؛ اما این فصل شاهد این بودیم که بازیکنانی مانند امین قاسمی‌نژاد، یونس شاکری، مسعود ریگی، اکبر صادقی و مرتضی منصوری اگر پیش از این در دوران فوتبال خود در دنده سه حرکت می‌کردند، اکنون نه تنها به دنده پنج آمده بودند بلکه دکمه توربوی آن‌ها نیز توسط گل‌محمدی روشن شده بود. در کنار آن‌ها جوان‌ترهایی مثل علی نعمتی و سعید صادقی را هم داشتیم که به خوبی با این بازیکنان باتجربه ترکیب شده و بالانس بسیار خوبی را در ترکیب پدیده شهر خودرو به وجود آوردند.

انتهای پیام/

۵- قهرمان معرفتی

پدیده در هفته پایانی لیگ بازی سختی مقابل ماشین‌سازی در زمین حریف خواهد داشت. ارتباطات جدی این باشگاه تبریزی با تیم مدعی این شهر یعنی تراکتورسازی و مبارزه آن‌ها برای بالای جدول، این نگرانی‌ها را از همین حالا به وجود آورده که شاید نتیجه این بازی بیشتر از داخل زمین، تحت تاثیر عوامل خارج از آن قرار بگیرد. شهرخودرو باید در این بازی پیروز شود تا امیدهای خود را برای آسیایی شدن زنده نگه دارد، اما در خوب بودن شهر خودرو در این فصل همان‌قدر بس، که اگر در بازی آخر به جای تبریز در مشهد به میدان می‌رفت و از ماشین‌سازی هم شکست می‌خورد، طرفداران در ورزشگاه ایستاده آن‌ها را تشویق می‌کردند. شاید کمتر بتوان کسی را از لحاظ معرفتی قهرمان لقب داد و اصلا این عبارت از لحاظ قواعد ساختاری در زبان فارسی آن چنان درست نیست، اما یحیی گل‌محمدی در کنفرانس خبری بعد از بازی با سپاهان، این کلمه را به بهترین شکل ممکن دوباره اختراع کرد.

شهر خودرو بدون شک قهرمان معرفتی لیگ برتر این فصل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.