شاید به خاطر داشته باشید که لپ تاپ‌های Huawei در ماه می گذشته از طرف فروشگاه مایکروسافت، در لیست سیاه شرکت‌های فناوری چینی قرار گرفته بودند، اما این نوت بوک‌ها دوباره در فروشگاه مایکروسافت ظاهر شدند.

ویندوز 10 در لپ تاپ‌های هوآوی دیگر به روز رسانی نمی‌شود

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، با این حال، بازگشت این لپ تپ ها به فروشگاه مایکروسافت این یک پیشرفت مثبت برای هوآوی نیست و تنها یک وضعیت موقت است، همانطور که گزارش های Verge می‌گوید، مایکروسافت ممنوعیت ترامپ را برای دستگاه‌های Huawei دور خواهد زد و تصمیم گرفته است که لپ تاپ‌های موجود را به فروش برساند.

مایکروسافت در بیانیه ای اظهار داشت: «ما در حال ارزیابی و تعدیل بسیاری از پیچیدگی های کسب و کار فنی و نظارتی ناشی از افزودن اخیر هوآوی به فهرست سازمان‌های تنظیم صادرات اداره بازرگانی ایالات متحده هستیم. در نتیجه، در حال فروش مجدد موجودی دستگاه‌های هوآوی در فروشگاه مایکروسافت هستیم."

سه نوت بوک Huawei در حال حاضر در مایکروسافت فروشگاه ایالات متحده با Huawei MateBook 13، MateBook D و Matebook X Pro به فروش می‌رسند. (هرچند که در این نسخه مدل Core i5 موجود نیست)

نکته قابل توجه این است که نباید نوت بوک‌های جدید Huawei برای عموم مردم در ایالات متحده عرضه شود.

آیا مایکروسافت از این محصولات پشتیبانی می کند؟

وسوسه خرید یکی از این لپ تاپ‌ها مطمئنا ممکن است برای هر کسی به وجود آید، MateBook 13 در لیست بهترین لپ تاپ‌ها قرار دارد و در بررسی‌های تخصصی Huawei MateBook D سطح امکانات قابل قبولی را با توجه به قیمت مناسبش دارد.

اما اگر خریداران به طور جدی به فکر خریدن یکی از این دستگاه‌های Huawei هستند، ممکن است مجبور باشند که یکی دیگر از احتمالات مهم را در نظر بگیرند، زیرا هنوز مشخص نیست که آیا مایکروسافت از این دستگاه ها در به روز رسانی ویندوز پشتیبانی می‌کند یا خیر؟!.

در ماه می، با توجه به سیاست جدید ترامپ، مایکروسافت در مورد این موضوع که آیا به روز رسانی ویندوز 10 برای نوت بوک‌های Huawei را مسدود کند یا خیر به دوگانگی در نظر رسید، این شرکت به سادگی پاسخ داد که هیچ چیزی برای به اشتراک گذاشتن ندارد و این نگرانی است که مایکروسافت به روز رسانی برای لپ تاپ های Huawei را به طور کامل قطع کند.

بدیهی است که اگر چنین اتفاقی بیفتد، این دستگاه‌ها در جبهه امنیتی قرار می‌گیرند، چرا که آنها حتی به روز رسانی‌های امنیتی را هم دریافت نخواهند کرد و در برابر هرگونه ویروس و عوارض جانبی آسیب پذیر خوهند بود.

با این وجود به یاد داشته باشید، هنوز تأیید نشده است که مایکروسافت از به روزرسانی ها برای دستگاه های Huawei جلوگیری خواهد کرد، بنابراین مشتریان باید فقط امیدوار باشند که این اتفاق در مورد هوآوی عملی نشود.

قطعاً اینکه هوآوی را به بهانه نگرانی‌های امنیتی ملی در لیست ممنوعیت قرار دهند و سپس به روزرسانی‌هایی را برای لپ تاپ هایی که قبلاً در سراسر جهان فروخته شده بود مسدود کنند، عملی رذیلانه است.

هنگامی که لپ تاپ‌های Huawei قبل از "لیست موجودی" فروخته شد، مایکروسافت هیچ تصوری از وضعیت پیش رو نداشت، با این وجود در هنگام فروش این میزان دستگاه باقی مانده، کاملاً از وضعیت این دستگاه ها آگاه است و موظف است به روزرسانی آنها را انجام دهد در غیر این صورت ظلم بزرگی در حق هوآوی اعمال شده است.

WalkingCat، کارآفرین مایکروسافت معتقد است که این شکرت همچنان در صورت امکان، مایل به ارائه به روز رسانی، با توجه به یک منبع داخلی در مورد دستگاه‌های هوآوی است.

اما به هر حال به نظر می رسد مایکروسافت واقعاً باید این مسئله پشتیبانی را قبل از بازگرداندن این لپ تاپ ها به فروشگاه آنلاین خود، روشن می‌کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.