خراسان شمالی-نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در نشست با شماری از مسؤولان فرهنگی استان، بر همت متولیان فرهنگی و اجتماعی برای فراهم کردن زمینه ازدواج آسان جوانان تأکید کرد.

خانواده‌ها در مقوله ازدواج سخت‌گیری نکنند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، با اشاره به اینکه ازواج آسان باید بیش‌ازپیش در جامعه اسلامی نهادینه شود، افزود: خیرین استان باید با دستگاه‌های متولی این امر دست در دست هم دهند و جوانان نیازمند در سن ازدواج را راهی خانه بخت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ازدواج محور آرامش جامعه و خانواده است، خاطرنشان کرد: باید در جامعه فرهنگ تسهیل ازدواج جوانان نهادینه شود تا خانواده‌ها سخت‌گیری‌های بی‌مورد و سنگ‌اندازی‌های بیجا درزمینهٔ ازدواج جوانان نداشته باشند.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به احادیث متعدد دینی در خصوص اهمیتی و ثواب فراوان تسهیل ازدواج جوانان، تصریح کرد: خانواده‌ها باید سیره ائمه (ع) را الگوی خود قرار دهند تا ازدواج جوانان به تعویق نیفتد و فرزندان جامعه به گناه و آلودگی کشیده نشوند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اهدای ۶۱ جهیزیه به نوعروسان نیازمند خراسان شمالی در روزهای اخیر، افزود: این جهیزیه‌ها شامل اقلام ریز و درشت اساسی موردنیاز زندگی، به نوعروسان نیازمند استان خراسان شمالی اهدا شد.

وی اضافه کرد: کمک به ازدواج جوانان و اهدای جهیزیه به نوعروسان، امری خداپسندانه است که باید با همکاری خیرین و مساجد این استان اجرایی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه این تعداد جهیزیه با همکاری مساجد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تهیه شده بود، افزود: مسئله ازدواج و تسهیل ازدواج جوانان از مهم‌ترین آرمان‌های سازمان‌های مردم‌نهاد و انقلابی اسلامی است؛ ازاین‌رو باید دستگاه‌های مرتبط با امور جوانان تسهیل ازدواج جوانان را در اولویت اهداف خود قرار دهند.

مبنای کار همگان باید حرکت در مسیر توسعه باشد

همچنین در این جلسه ولی الله حیاتی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز گفت: محور اصلی کار تمام مدیران باید در مسیر توسعه یافتگی و معیشت مردم باشد.

وی اظهار داشت: نباید مسائل دیگری موضوع توسعه یافتگی را تحت الشعاع قرار دهد زیرا این موضوع برای ما حائز اهمیت است.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده اشاره کرد و گفت: این بیانیه باید در اختیار دستگاه های عضو شورای فرهنگ عمومی قرار گرفته و بومی سازی شود.

حیاتی تصریح کرد:  آنچه که در بیانیه دوم انقلاب برای ما حائز اهمیت است اجرایی کردن آن بوده وگرنه تحلیل را در همه جا انجام می دهند.

وی در ارتباط با موضوع اعتیاد نیز گفت: استاندار دستور دادند تا سند تحول اعتیاد تدوین شود و برش شهرستانی هم داده شده لذا این سند باید نقشه راه برای مقابله با اعتیاد شود.

حیاتی در پایان اظهار داشت: با دستورات استاندار و همگرایی اعضای شورای فرهنگ عمومی و نیروهای مسلح و سایر افراد باید در روند توسعه استان گام های بلندی را برداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.