۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
کد خبر: 660763

شاخص کل بورس تهران معاملات امروز خود را در مسیر کاهشی آغاز کرد و در نهایت با افت ۴/ درصدی، به کانال ۲۳۳ هزار واحدی وارد شد.

فرصت خرید در روز منفی بورس

به گزارش خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین، شاخص کل بورس تهران معاملات امروز خود را به سبب تنش‌های منطقه‌ای رخ داده در روزهای پایانی هفته گذشته، در مسیر کاهشی آغاز کرد و در نهایت با افت ۴/ درصدی، به کانال ۲۳۳ هزار واحدی وارد شد. این در حالی است که بازار سهام معاملات اولین فصل از سال ۹۸ را با رشد ۵/۳۱ درصدی پشت سر گذاشت و در ۵۶ روز معاملاتی توانست ۵۶ هزار واحد را پشت سر بگذارد.

امروز اما به عنوان اولین روز کاری بورس تهران پس از سقوط پهپاد آمریکایی در حریم هوایی آب‌های ایران، شاهد واکنش نه چندان جدی معامله‌گران بودیم. با این حال رشد قابل ملاحظه قیمت‌های جهانی در هفته گذشته و انتظار برای گزارش‌های ماهانه و فصلی بنگاه‌های بورسی والبته خبر مثبت مهلت دوباره fatf به ایران سبب شد تا از فشار عرضه‌ها کاسته شده و افت قیمت سهام فرصتی برای خرید در اختیار معامله‌گران قرار دهد. در این شرایط رصد عملکرد صنایع بورسی نیز خالی از لطف نیست. طی معاملات روز جاری از ۳۸ صنعت فعال بورسی، ۸ صنعت شاهد رشد میانگین قیمت سهام زیرمجموعه خود بودند. در مقابل اما شاهد افت شاخص صنعت ۲۷ گروه بورسی بودیم. در این میان دو گروه فرآورده‌های نفتی و فلزات اساسی در میان صنایع رشد یافته بازار قرار گرفتند اما عموم صنایع غیرکالایی با افت‌های قابل توجه مواجه شدند. ششتاب بیشتر افت قیمت در سهم‌ها و صنایع کوچکتر سبب شد تا شاخص هم‌وزن با کاهش ۷/۱ درصدی مواجه شود.

امروز بیشترین فشار بر شاخص کل از جانب نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گروه مپنا، ایران خودرو و پتروشیمی مبین وارد شد. در مقابل اما سهام پالایش نفت اصفهان و شرکت ارتباطات سیار مانع از افت بیشتر این نماگر شدند.

در فرابورس ایران نیز شاخص کل با کاهش ۱۲ واحدی مواجه شد. در این روز هر چند سهام سنگ آهن گهرزمین افزایش مثبت ۲۷ واحدی بر آیفکس داشت اما شاهد اثرگذاری منفی پتروشیمی مارون پتروشیمی زاگرس و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه بیشترین فشار را بر این نماگر تحمیل کردند. طی معاملتا امروز نماد معاملاتی شرکت ذوب آهن اصفهان به دلیل انتشار اطلاعات بااهمیت متوقف شد. شرکت ذوب آهن که با سرمایه ۱۵/۶ هزار میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات فرابورس حضور دارد درخصوص فروش اقلام مازاد، اقدام به برگزاری مزایده کرد. «ذوب» اعلام کرد: در راستای تکلیف مجمع در رابطه با بند ۱۷ (۵-۱۷) گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت برای عملکرد سال مالی منتهی به اسفند ۹۶ مبنی بر فروش املاک و دارایی های مازاد به منظور استفاده از منابع حاصله در پرداخت بدهی ها و تامین مواد اولیه، شرکت در یک تیر ماه نسبت به شناسایی و مزایده اقلام مذکور اقدام کرده است. فروش اقلام مازاد محدود به موارد مطرح شده نبوده و شرکت به منظور اطلاع سهامداران از روند فروش اقلام نسبت به اجرای آن اقدام می‌کند. تاریخ برآورد شده جهت مشخص شدن نتایج ۲۳ تیرماه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.