مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: بافت های تاریخی به جای تخریب باید بازسازی شوند.

نباید بافت‌های تاریخی را تخریب کنیم

به گزارش قدس آنلاین ، سید محمد پژمان ظهر پنجشنبه در همایش ملی بازآفرینی شهری در نیشابور اظهار کرد: امیدوارم فرصتی که فراهم شد برای نیشابور اثر بخش بوده و راهگشای اقدامات بعدی باشد.

وی افزود: ما در حقیقت ادبیات نوسازی، بهسازی را دو دهه بیشتر نیست که تجربه کرده ایم و در برنامه‌های توسعه کشور هم تاکید شده است که باید بافت‌های تاریخی بازسازی شود. در برنامه توسعه پنجم قرار بود کل بافت‌های فرسوده و تاریخی بازآفرینی و شرایط برای بهبود زندگی فراهم شود اما با وجود آنکه تلاش‌های زیادی صورت گرفت اما ساز و کارها و ساختارهای این کار را فراهم نکردیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: در بازآفرینی نقش مردم را کم رنگ دیدیم و باید گفت موضوع بازآفرینی شهری موضوعی فرهنگی و اجتماعی است و ما به آن توجه‌ای نکردیم.

وی ابراز کرد: باید با ساختار متفاوت نقش مردم را در بازآفرینی شهری را بیشتر کرده و نارسایی‌ها را کاهش دهیم. سکونتگاه غیر رسمی در هر شهری اقتضاهای خاص خود را داشته و مردم باید مشارکت کنند.

پژمان امروز در بافت‌های مختلف رویکردهایمان را تغییر داده ایم زیرا کسی نیست که از اصل و نسب خود فرار کند. ما به پیشینه تاریخی خود افتخار می‌کنیم و باید بافت تاریخی که هویت اجتماعی پیشینه کشور است را حفاظت کنیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اذعان کرد: بافت‌های تاریخی را نباید تخریب کرده بلکه باید تلاش کنیم زندگی گذشته را امروز نیز تکرار کنیم.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.