البرز - مدیر کل ثبت احوال استان البرز با اعلام اینکه تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط درالبرز کارت ملی دریافت کرده اند، گفت: حدود ۳۰۰ هزار نفر باقی مانده است که این آمار متغیر است.

یک میلیون و۸۰۰ هزار البرزی کارت ملی هوشمند دریافت کردند

محمد علی رفیع پور در گفتگو با قدس آنلاین در خصوص تعداد دریافت  کنندگان کارت ملی هوشمند در البرز گفت: ۸۵  درصد از شهروندان استان البرز که واجد شرایط دریافت کارت ملی بودند ثبت نام و یا کارت ملی دریافت کرده اند.

وی افزود: حدود ۳۰۰ هزار نفر واجد شرایط برای دریافت کارت ملی باقی مانده اند که این آمار متغیر است چراکه تعدادی فوتی و یا تازه واجد شرایط دریافت کارت ملی هستند همچنین عده ای نیز درحال مهاجرت هستند.

مدیر کل ثبت احوال البرز با اشاره به اینکه کارت ملی های گذشته تا۳۰ اردیبهشت سال جاری اعتبار داشته اند، گفت: تا بعد از این زمان تعیین شده کارت های ملی برای دریافت خدمات از دستگاه های اجرایی و دولتی فاقد اعتبار هستند مگر اینکه هنگام ثبت نام رسید دریافت کرده باشند و از این طریق خدمات ارائه شود.

رفیع پوربا اعلام اینکه  تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط دراستان کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند، گفت: طرح تعویض کارت ملی مدت ۵ سال است که شروع شده و از مردم خواهشمندیم برای دریافت کارت ملی هر چه سریعتر اقدام  کنند تا برای دریافت خدمات با مشکل روبرو نشوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تعویض شناسنامه ها گفت: قانون تصویب کرده تا هر چند سال یکباربه دلیل تغییر چهره شناسنامه ها تعویض شود و در حال حاضر شناسنامه ای از قدیم نداریم و اگر شخصی شناسنامه عکس دار دارد که با چهره کنونی مطابقت نداشته باشد باید تعویض کند .

مدیر کل ثبت احوال البرز به همکاری آموزش پرورش با اداره ثبت احوال اشاره کرد و گفت: مقرر شده دانش آموزانی که می خواهند شناسنامه های خود را عکس دار کنند معرفی نامه ای از سوی مدرسه دریافت کرده و با مراجعه به دفاترپیشخوان و یا ثبت احوال شناسنامه خود را هر چه سریعترعکس دار کنند.

وی در پایان گفت: این کمک را مدرسه به دانش آموزان می کند تا دانش آموزانی که ۱۵ سال کامل دارند حتما با شناسنامه عکس دار اقدام به گرفتن کارت ملی هوشمند کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.