زنجان- شهردار زنجان گفت:با ایحاد خطوط ویژه،هسته مرکزی شهر از اتوبوس های شهری خالی می شود.

اجرای خط ویژه موجب سهولت در رفت‌وآمد مردم زنجان می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:مسیح‌اله معصومی در همایش اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی روز سه شنبه با اشاره به موضوع برون‌سپاری فعالیت اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی از بدنه شهرداری افزود: با اینکه چند سال قبل این اتفاق رخ داد، اما مطمئنم که رانندگان همچنان به شهرداری تعصب داشته و خود را از بدنه این ارگان جدا نمی‌دانند.

معصومی با بیان اینکه برای حل نارضایتی موجود خلوت کردن هسته مرکزی شهری است که این موضوع نیز مدل‌های مختلفی دارد، تصریح کرد: در همین راستا با رایزنی‌های مختلف و با برگزاری جلسات متعدد بر آن شدیم که هسته مرکزی شهر را از وجود همه اتوبوس‌ها خالی کنیم.

وی با  تشریح طرح جدید اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی افزود: بر اساس این طرح مردم از شهرک‌های مختلف در لایه نزدیک به هسته مرکزی شهر پیاده و از آنجا با کرایه مناسب‌تر و مسیر خلوت‌تر به هسته مرکزی شهر منتقل می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای اجرای بهتر این طرح توصیه می‌کنیم که چند موضوع از جمله مقید بودن به رعایت توقف در ایستگاه‌های تعیین شده، توقف به موقع در پارک‌سوارها و ... را رعایت کنند.

معصومی با بیان اینکه از این پس هر یک از خطوط رنگ و شماره مختص به خود را خواهد داشت، گفت: : این رنگ‌بندی برای تشخیص هرچه بهتر خطوط و همچنین پارک‌سوارها از سوی مردم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اجرای خط ویژه موجب سهولت در رفت‌ و آمد مردم خواهد شد، تصریح کرد: از همین رو از رانندگان اتوبوس درخواست داریم که در این زمینه شهرداری را یاری کنند.

در قالب اجرای طرح اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی، خط ویژه «ال شکل» از میدان ارتش تا بلوار آزادی به صورت تک لاین اجرایی و  در محل ایستگاه‌ها دو اتوبوس از کنار هم رد خواهند شد و ۹۰ دستگاه اتوبوس که در ضلع شرقی شهر فعالیت داشتند از هسته مرکزی کم شده و به ۱۰ دستگاه کاهش پیدا می‌کند.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.