کرج- درست ۳ سال پیش با انتشار فیلمی از سرخوردن تعدادی از خودروها دریکی از پیچ‌های جاده چالوس این شائبه در فضای مجازی به وجود آمد که رانندگان یدک‌کش در این محور برای افزایش رزق و روزی از ریختن گازوئیل برای لیز خوردن خودروها و ایجاد تصادف استفاده می‌کنند!

پای جرثقیل‌داران از پرونده تصادفات چالوس کوتاه شد

قدس آنلاین-گروه استان ها: هرچند که این شایعه با سرعت در اذهان عموم قوت گرفت اما موجب شد تا این خبر تبدیل به پرونده‌ای پیگیرانه توسط پلیس و هم‌چنین دستگاه قضایی شود.

شایعه یا واقعیت؟

رئیس پلیس‌راه استان البرز در همین رابطه عنوان کرد: پس از دو سال بررسی شبانه‌روزی مأموران راهداری و راهور، دیده نشد که کسی در جاده روغن بریزد و براثر ریختن روغن و گازوئیل هنگام تصادفات، جاده لغزنده می‌شود.

به علت دوطرفه بودن جاده چالوس اکثر تصادفات رخ‌به‌رخ است و به همین دلیل بنزین و روغن در جاده ریخته می‌شود که این اتفاق عمدی نیستسرهنگ رضا گودرزی در گفت‌وگو با قدس آنلاین ابراز کرد: ما هنوز به این یقین نرسیده‌ام که فرد یا افرادی در جاده گازوئیل ریخته باشند چراکه نه مأموران پلیس‌راه و نه عوامل راهداری چیزی مشاهده نکرده‌اند.

وی افزود: سیاستی پشت این موضوع و خبرسازی‌ها است تا برای کسانی که به‌عنوان جرثقیل حمل خودرو در این جاده کار می‌کنند ایجاد مشکل کنند.

سرهنگ گودرزی بابیان اینکه برخی می‌گویند این جرثقیل‌داران بدون مجوز در جاده فعالیت می‌کنند، گفت: صاحبان این خودروها مدعی هستند ۳۰ سال در این جاده کار می‌کنند و درنهایت شغلشان همین است و بایستی به آن‌ها مجوز داده شود.

وی با تأکید بر اینکه راهداری هنگام تصادفات  و به علت لغزندگی بایستی با ماشین‌آلات «جت ون» جاده را شستشو دهد، گفت: مأموران راهداری با ریختن خاک در جاده این عمل را انجام می‌دهند که کارساز و اصولی نیست.

وی افزود: به علت دوطرفه بودن جاده چالوس اکثر تصادفات رخ‌به‌رخ است و به همین دلیل بنزین و روغن در جاده ریخته می‌شود که این اتفاق عمدی نیست.

وی در خصوص مشکل آسفالت جاده کرج- چالوس نیز گفت: آسفالت مورد آزمایش قرارگرفته هرچند آسفالت خوبی است ولی برای اقلیم این جاده مناسب نیست.

رسیدگی به اتهام پیمانکار

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز نیز که بیش از ۲ سال است این پرونده را پیگیری می‌کند ابراز کرد: برای صحت یا رد مسئله ریختن گازوئیل و مواد سوختی در محور کرج – چالوس  و بررسی کارشناسانه موضوع چندین بار در این محور و روستاهای آن حضور یافتیم.

شاکرمی با تأکید بر اینکه پیچ‌های خطرناک، نوع آسفالت و مسائل جغرافیایی از عوامل تصادفات در محور کرج - چالوس است، گفت: ازآنجایی‌که تعداد تصادفات در این جاده نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده بود، برای پرداختن به موضوع ریختن گازوئیل شش ماه زمان گذاشتیم.

به گفته شاکرمی برخی از رانندگان مدعی شده از سال ۹۵ تاکنون اصطکاک بین لاستیک و آسفالت جاده کم شده که ممکن است باعث افزایش تصادفات باشد.

وی به نتایج کارشناسی اشاره کرد و گفت: مشخص‌شده نوع آسفالت استفاده‌شده در محور و نحوه حمل آن از نقاطی مانند«آبیک» و «بومهن» موجب کاهش کیفیت آسفالت شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: ممکن است علت افزایش تصادفات به دلیل کاهش اصطکاک بین لاستیک خودرو و آسفالت سطح جاده باشد به همین دلیل این پرونده را به شعبه بازرسی ارجاع دادیم تا به اتهام پیمانکار راه کرج - چالوس در این خصوص رسیدگی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.