یلدا آبان: کارگردان نمایش شهود موضوع این نمایش را فلسفی عرفانی عنوان کرد.

نمایش "شهود" موضوعی فلسفی عرفانی دارد/هنر تئاتر عاملی برای انتقال پیام های مناسب و پرمعنا به تماشاگر است

حسن چودن در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه نمایش "شهود" توسط حسین نوری نوشته شده، گفت: در سال ۶۷ این نمایش به کارگردانی حسین نوری با بازی ملتجی و من(حسن چودن) در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد.

وی ادامه داد: پس از آن به دلیل اینکه فقط دو بازیگر در این نمایش نقش داشتند، ۶۰ اجرا در سراسر کشور از این نمایش به روی صحنه رفت.

کارگردان نمایش "شهود" با اشاره به اینکه حوزه هنری خراسان رضوی طی سال جاری با هدف احیای نمایش های دهه ۶۰ اقدام به اجرای مجدد آنها کرده و اجرای نمایش "شهود" نیز در همین راستا از اول تیر آغاز شد، بیان کرد: تغییراتی در تعداد نقش ها و طراحی صحنه این نمایش داده شده است، اضافه کرد: موضوع این نمایش فلسفی و عرفانی است.

چودن یادآور شد: در این نمایش موضوعاتی مانند هوای نفس، اراده و روح در دادگاه وجدان حاضر می شوند و مورد سئوال قرار گرفته و به سئوالات پاسخ می دهند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا موضوعات فلسفی و عرفانی می تواند به جذب تماشاگر به تماشای اجرای تئاتر کمک کند؟، بیان کرد: رسالت هنر تئاتر این است که می تواند ذائقه مخاطب را تغییر دهد، همچنین، هنر تئاتر عاملی برای انتقال پیام های مناسب و پرمعنا به تماشاگر است.

کارگردان نمایش "شهود" نسبت به اجرای برخی از نمایش ها در سال های اخیر انتقاد کرد و گفت: این نمایش ها به جای اینکه رسالت تئاتر در جامعه را ایفا کنند، به سمت تجاری و صنعتی شده رفته اند.

گفتنی است؛ نمایش "شهود" تا ۱۲ تیر ماه سال جاری ساعت ۲۰ در سالن اشراق حوزه هنری واقع در خیابان هاشمیه، حد فاصل هاشمیه ۲۰ و ۲۲ اجرا می شود، بلیت این نمایش ۱۵ هزار تومان است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.