تحقیقات جدید نشان می دهد ۶۶ درصد از فارغ التحصیلان کالج های آمریکا از تصمیمشان مبنی بر ادامه تحصیل پشیمان هستند.

دو سوم فارغ التحصیلان آمریکایی از تحصیل پشیمان هستند

به گزارش خبرنگار بین الملل قدس آنلاین، هفته گذشته نتایج تحقیقاتی که در ماه آوریل و می، روی میزان رضایت دانشجویان آمریکایی صورت گرفته منتشر شد.

نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که تقریباً دو سوم فارغ التحصیلان کالج های آمریکا از تحصیلات خود ناراحت هستند.

بررسی های اخیر نشان می دهد که بسیاری از دانشجویان تکالیف سنگین و وظایف محوله از سوی اساتید دانشگاهی را غیرمعمول و تحقیرآمیز را دلیل پشیمانی خود از ادامه تحصیل درکالج های ایالات متحده عنوان کرده اند.

نکته دیگر در رابطه با دلایل پشیمانی دانشجویان بحث بیش از یک چهارم فارغ التحصیلان کالج با دست کم یک مدرک لیسانس، از پرداختن به وام های دانشجویی غیر قابل قبول بیشتر از هر چیز دیگری پشیمان شدند.

طبق نظرسنجی موسسه حقوق و دستمزد آنلاین Payscale، انجام شده در ماه آوریل و مه بیش از یک چهارم از دانشجویان دارای حداقل مدکر تحصیلی(لیسانس)، دلیل ناامیدی و پشیمانی خود از ادامه تحصیل و تحصیل در مقاطع بالاتر را عدم دریافت کمک هزینه های تحصیلی غیرقابل باز پرداخت عنوان کرده اند.

بدهی وام دانشجویی در سال جاری کالج های ایالات متحده به بیش از ۱.۶ تریلیون دلار رسیده است که از بدهی های اعتباری شگفت انگیز آمریکایی ها فراتر رفته است.

البته فهم این مسئله که  که چرا بسیاری از فارغ التحصیلان مایلند که هرگز برگه های دریافت وام تحصیلی خود را  امضا نکنند بخصوص به این دلیل که هزینه تحصیل برای کالج های دولتی در دهه گذشته ۶۲ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که وضعیت در کالج های خصوصی بهتر از دولتی ها نیست؛ بیش از یک سوم دانش آموزانی که به کالج های خصوصی مراجعه می کردند، بدهی وام دانشجویی خود را دلیل نارضایتی اولیه خود عنوان می کنند این در حالی که است که فقط در حدود یک چهارم از همتایان آنها در کالج های دولتی این احساس را به اشتراک گذاشتند.

با این همه، همه دانشجویان مایل نیستند که مسیر دیگری را  به جای تحصیل در کالج انتخاب کنند؛ طبق بررسی های صورت گرفته دانشجویان دوره های مهندسی، کمترین تأسف را از حضور در کالج و ادامه تحصیل داشتند.

متأسفانه هزینه سرسام آور تحصیلات عالی کمر حدود ۷۰ درصد از فارغ التحصیلان کالج را خم کرده است؛ به طور مثال بدهی های دانشجویی در سال ۲۰۱۹، به طور متوسط مبلغی بالغ بر ۳۳ هزار دلار را به به دانشجو تحمیل میکند.

به گفته فدرال رزرو، بدهی دانشجویان در میان دانشجویان بین ۲۴ تا ۳۲ ساله در بازه زمانی سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ دست‌کم ۲ برابر شده است.

به گفته CBS، بیش از سه میلیون نفر بالای ۶۰ سال هنوز در حال پرداخت وام های دانشجویی خود هستند و این در حالی است که وام های دانشجویی برخلاف دیگر انوع وام - که با اعلام ورشکستگی پاک می شوند- قابل چشم‌پوشی نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.