نائب رئیس انجمن خوشنویسی ایران گفت: رویدادهایی همچون جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در واقع میدان آزمایش و محک زدن بوده تا هنرمند مختصات خود را دانسته و براساس آن نقشش را تعیین کرده و به هدفش دست یابد.

جشنواره ملی خوشنویسی رضوی میدان محک و آزمایش است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی هفدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) «علی اشرف صندوق آبادی» در بیرجند اظهار داشت: در شهر و استانی که ظرفیت هایی همچون استاد اسماعیلی مود و دیگر بزرگان عرصه خوشنویسی را دارد، ظرفیت برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هر هنری بدون سختی امکان پذیر نبوده و هیچ چیز به آسانی بدست نمی آید، گفت: هر انسانی در جریان تلاطم ها و سختی ها پخته شده و در هیچ شرایطی در حوزه علم و هنر به سادگی چیزی به کسی نمی دهند؛ بلکه همت بلند، انسان های بزرگ را به جایی می رساند.

نائب رئیس انجمن خوشنویسی ایران ادامه داد: تا زمانی که انسان طاقت دشواری و صبوری نداشته باشد هیچ گاه به پیروزی و ظفر نمی رسد.

صندوق‌آبادی با توصیه به جوانان و پیشکسوتان عرصه هنر خوشنویسی برای شرکت در جشنواره ملی خوشنویسی رضوی گفت: جوانان باید با شرکت در اینگونه جشنواره ها هنر خود را محک زده تا با انگیزه ای بیشتری در عرصه باقی بمانند.

وی با اشاره به اینکه از نظر کمیت افراد زیادی به خوشنویسی علاقه مند بوده و آن را دنبال می کنند، افزود: از نظر کیفیت امروز جوانانی در جای جای کشور وجود دارند که کمتر از بزرگان خوشنویسی ایران نیستند؛ امروز رشد فزاینده ای از نظر هنری و خلق آثار بدیع داشته ایم که این امر جای تبریک به اساتیدی دارد که زمینه ورود جوانان علاقمند به این عرصه را فراهم کرده‌اند.

صندوق‌آبادی یادآور شد: وی با بیان اینکه هر مقطع زمانی اقتضائات خود را دارد و نمی توان امروز را با دهه پنجاه و شصت مقایسه کرد، افزود: امروز افکار، اندیشه ها و حتی جریانات اجتماعی نسبت به گذشته تغییر کرده و هر زمان شرایط خاص خود را دارد.

نائب رئیس انجمن خوشنویسی ایران با اشاره به اینکه خوشنویسی هنری است که خاستگاه آن ایران بوده و مربوط به تاریخ، تمدن و فرهنگ این مرز و بوم است، یادآور شد: بنابراین باید داشته هایمان را قدر دانسته و آن را به جهان معرفی کنیم. ایران به موضوعاتی همچون ادبیات، خوشنویسی و فرشبافی در جهان شهرت دارد که اگر نسبت به آنها بی توجهی نماییم در واقع به تاریخ، فرهنگ و تمدن خود بی توجهی کرده ایم.

وی گفت: مسئولان در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید هنر خوشنویسی را که هنر معنایی و مربوط به ادبیات بوده و پیام دارد را ترویج کنند. به این سبب که اگر این هنر ترویج یابد و جوانان کشورمان به این هنر آراسته گردند بهتر خواهند توانست خود را به جهانیان معرفی کنند.

شایان ذکر است هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) توسط بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) در سال جاری در رشته‌های گوناگون و به میزبانی استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود. در همین راستا استان خراسان جنوبی، میزبان جشنواره خوشنویسی رضوی است که اختتامیه آن آذرماه سال جاری به میزبانی شهر بیرجند برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.