سه سناتور و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ با انتقاد از سیاست های ترامپ در قبال جمهوری اسلامی ایران، تاکید کردند که واشنگتن باید به توافقنامه هسته ای (برجام) برگردد.

سناتورهای آمریکا: واشنگتن باید به برجام بازگردد

قدس آنلاین:  «کریستن جیلیبرند» سناتور آمریکا از نیویورک و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۰ در واکنش به تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای افزایش ذخایر غنی سازی اورانیوم بر اساس مفاد ۲۶ و ۳۶ این توافقنامه، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: خروج از توافق هسته‌ای ایران، بی پروا و خطرناک بود. ما باید ضمن بازگشت به این توافق آن را تقویت کرده و ایران را هم به اجرای آن بازگردانیم.

این سناتور ادامه داد: سیاست خارجی دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا یک خطر برای امنیت ملی است.

امی کلوباچر سناتور دموکرات و دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ در این باره گفت: ترامپ وقتی که از توافق هسته‌ای ایران خارج شد، وعده داد برای ما یک توافق بهتری به دست خواهد آورد.

وی ادعا کرد: اکنون ایران نسبت به زمانی که او (ترامپ) به قدرت رسید به بمب اتمی نزدیک تر است. این اتفاق نباید بیفتد و ما باید به واسطه این توافق به مذاکره بازگردیم.

برنی سندرز سناتور سوسیال دمکرات آمریکا و دیگر نامزد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا هم اظهار کرد: من با مذاکرات ترامپ با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی مشکلی ندارم اما در حالی که او با کیم دیدار می‌کند، ما را به آستانه یک جنگ با ایران می‌کشاند.

وی اضافه کرد: همچنین او ما را در یک جنگ فاجعه بار با رهبری سعودی در یمن نگهداشته است. ما نمی‌توانیم فقط یک فرصت برای عکس داشته باشیم. ما به یک دیپلماسی واقعی نیاز داریم.

به دنبال بیش از یکسال از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و اعمال تحریم‌های شدید بر مردم این کشور، طرف‌های اروپایی نتوانستند اقدام ملموس وموثری برای بهره مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام به ویژه درباره فروش نفت، انجام دهند.

این مساله باعث شد تا جمهوری اسلامی ایران بر اساس مفاد ۳۶ و ۲۶ برجام، تصمیم بگیرد تا برخی تعهدات خود را به دلیل آنکه طرف‌های دیگر به تعهدات خود عمل نکردند، کاهش دهد.

از این رو، در گام نخست ذخایر اورانیوم غنی شده از مرز ۳۰۰ کیلو گرم عبور کرد و قرار است محدودیت غنی سازی در مرز ۳.۶۷ هم نادیده گرفته شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    0 0
    آمریکا بره بفرمایش حضرت آقا نزدیک نیاد .مااحتیاجی هیچوقت به شیطان بزرگ آمریکا نداریم.