یک رسانه آمریکایی روز سه‌شنبه از توافق انگلیس و فرانسه برای اعزام نیرو به سوریه خبر داد.

فارن‌پالیسی: انگلیس و فرانسه با اعزام نیرو به سوریه موافقت کردند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک رسانه آمریکایی امروز سه‌شنبه (۱۸ تیرماه) مدعی شده دولت‌های انگلیس و فرانسه با اعزام نظامیان خود به سوریه موافقت کرده‌اند. 

مجله «فارن‌پالیسی» این خبر را به نقل از منابع مطلع به موضوع گزارش داده و آن را یک «پیروزی مهم» برای تیم امنیت ملی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دانسته است. نیروهای انگلیس و فرانسه قرار است آنچه «خلأ نیروهای آمریکا در سوریه»، پس از خروج نظامیان آمریکایی از این کشور جنگ‌زده خوانده می‌شود را پر کنند. 

یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با این رسانه مدعی شده انگلیس و فرانسه- به عنوان تنها شریکان آمریکا که هنوز در سوریه نیروی زمینی دارند- با افزایش جزئی ۱۰ تا ۱۵ درصدی با نظامیان خود در سوریه موافقت کرده‌اند.

مقام آمریکایی همچنین گفته کشورهای دیگر هم ممکن است تعداد کمی نیرو به سوریه اعزام کنند. او بدون ارائه توضیحات بیشتر گفته واشنگتن باید در ازای اعزام نیروهای این کشور، پول پرداخت کند. این مقام آمریکایی در ادامه گفته واشنگتن از مجاب کردن متحدان خود برای اختصاص منابع بیشتر جهت «مبازه با گروه داعش در سوریه» ناامید شده است.

حضور نیروهای آمریکا در سوریه بدون دعوت دولت سوریه و مجوز شورای امنیت صورت گرفته  و دمشق بارها خواستار خروج نظامیان آمریکا از این کشور شده است.

دولت آمریکا در حالی هدف از حضور نظامی در سوریه را مبارزه با داعش اعلام کرده که ائتلاف تحت رهبری این کشور در چندین عملیات به نفع این گروه تروریستی وارد عمل شده است.  به عنوان مثال، شهریور ماه سال ۱۳۹۵، چهارجنگنده ائتلاف آمریکا مواضع ارتش سوریه را که در حال مبارزه با عناصر داعش در نزدیکی فرودگاه شهر «دیرالزور» بودند بمباران کرده و ۸۳ نظامی این کشور را به شهادت رساندند.

فارن‌پالیسی نوشته علاوه بر انگلیس و فرانسه، ایتالیا هم در آستانه تصمیم‌گیری درباره اعزام یا عدم اعزام نیروی بیشتر به سوریه هستند. به علاوه، برخی از کشورهای حوزه بالکان و بالتیک نیز قصد اعزام تعداد محدودی نظامی دارند. 

«دونالد ترامپ» چند ماه پیش اعلام کرد قصد دارد نظامیان کشورش را به طور کامل از سوریه خارج کند. «جیمز متیس»، وزیر دفاع وقت آمریکا در واکنش به این اقدام از سمت خود کناره‌گیری کرد. 

مدتی بعد رسانه‌های آمریکا گزارش دادند برخی از نزدیکان ترامپ  از جمله «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید توانسته‌اند او را به نگاه داشتن شمار کمی از نظامیان این کشور متقاعد کنند. 

فارن‌پالیسی مدعی شده با آنکه افزایش جزئی حضور نظامی فرانسه و انگلیس در سوریه برای دولت ترامپ موفقیت به شمار می‌رود بعید است حضور آنها بتواند خلاء آمریکا را جبران کند. 

انتظار می‌رود شمار نیروهای آمریکا در سوریه از ۲۰۰۰ نفر به ۴۰۰ نفر کاهش پیدا کند. هنوز مشخص نیست انگلیس و فرانسه چه تعداد نظامی روانه این کشور خواهند کرد. یک منبع به فارن‌پالیسی گفته هر کدام از این دو کشور بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نظامی به سوریه می‌فرستند. 

این خبر یک روز بعد از آن اعلام شد که رسانه‌های آلمانی گزارش دادند دولت این کشور درخواست دولت ترامپ برای ارسال نیروی زمینی به سوریه را رد کرده است. 

پیش از آن، «جیمزجفری»، نماینده ویژه دولت آمریکا در سوریه گفته بود دولت ترامپ طی درخواستی رسمی از آلمان خواسته نظامیان خود را به سوریه اعزام کند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.