قزوین_همزمان با حرم مطهر رضوی، طرح ملی «طرح سلام بر امام» در قزوین آغاز شد.

طرح ملی «سلام بر امام» در قزوین آغاز شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، طرح ملی «طرح سلام بر امام» برای زیارت از راه دور امام رضا(ع) در قزوین اجرا شد.

این طرح هم زمان با سراسر کشور بعد از نماز مغرب و عشا در مساجد، حسینیه ها وبقا متبرکه منتخب استان قزوین برگزار شده است. 

در راستای اجرای این طرح، چهارشنبه‌های هر هفته، بعد از نماز مغرب و عشاء با نیت زیارت از راه دور امام هشتم (ع) زیارت امین الله قرائت می‌شود.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین شامگاه چهارشنبه در آغاز اجرای طرح «سلام بر امام» که به مناسبت دهه کرامت و همزمان با حرم مطهر رضوی در مسجد امام خمینی غیاث آباد کلید خورد، اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح معنوی، فرهنگی معرفت افزایی، ترویج فرهنگ رضوی، انس و الفت مردم با سیره معصومین و عرض ارادت مشتاقان به محضر حضرت امام رضا (ع) است.

نعمت الهی افزود: ملی شدن این طرح نشان دهنده نقش مردم و گروه‌های فرهنگی در انجام فعالیت های فاخر مذهبی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: این طرح جزو طرح‌های بدون هزینه است چراکه زیارت امین الله در تمام کتاب‌های مذهبی از جمله مفاتیح الجنان موجود است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: این طرح با همکاری اداره تبلیعات اسلامی و موسسات فرهنگی در شهر مشهد آغاز شده است که تصمیم گرفته شد تا بتوان در قالب یک طرح ملی بتوان آن را هفته ای یک شب در مساجد و بقاع متبرکه استان ها هم آن را اجرا کرد.

نعمت اللهی یادآور شد: قرائت این زیارت در هشت مسجد قزوین به عنوان هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت آغاز شده و بتدریج در تمام مساجد فعال که نماز جماعت دارند قرائت می شود.

وی تصریح کرد: بتدریج این دعا در سایر مساجد فعال و بقاع متبرکه برگزار می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.