یزد - مدیر عامل شرکت توزیع برق یزد گفت : میانگین خاموشی برق در یزد ۱۳برابر ازمیانگین کشوری پایین بوده و این استان کمترین میزان خاموشی در کشور را دارد.

استان  یزد کمترین میزان خاموشی در کشور را دارد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، آرش نواب پیش از ظهر شنبه در نشست خبری اظهارداشت : میزان خاموشی برق در استان به ازای هر مشترک درسال ۶۸دقیقه است و امار کشوری این شاخص ۸۸۰دقیقه ثبت شده و یزد دراین زمینه در کشوردارای رتبه اول  است.

وی با بیان اینکه بیشترین برق مصرفی استان در حوزه صنعت است تصریح کرد: ۵۴ درصد برق تولیدی استان در بخش صنعت مصرف می شود که این آماردر کشور ۳۳.۴ است و یزد دراین زمینه درکشوردارای رتبه اول بوده و  بیانگر این است که یزد درزمره استان های صنعتی بوده و این انرژی عمدتا به صنعت تبدیل شده و از نظر وزارتخانه یزد یک استان صنعتی محسوب می شود .

 تلفات شبکه برق

نواب خاطرنشان ساخت: درصد تلفات شبکه برق استان هم شش و یک دهم درصد بوده که میانگین کشوری آن ۱۰و سه دهم درصداست که ما دراین زمینه هم درکشوردارای رتبه اول هستیم  و استان درشاخص تعداد مشترکین صنعتی و میزان مصرف انرژی این مشترکین هم در کشوور دارای رتبه نخست است .

وی درخصوص وضعیت پیک باراستان نیزگفت: پیک با ر استان هم اکنون ۵۶ هزارو ۵۷ مگاوات بوده و پیک بارغیر همزمان شرکت تا این لحظه ۹۲۰ و پیش بینی پیک بار شرکت در سال ۹۸یک هزارو۲۴مگاوات بوده و پیش بینی میزان مدیریت مصرف بارهم اکنون ۱۰۰مگاوات است .

 نواب درارتباط با فرآیند مدیریت و کنترل بار صنایع استان درتابستان سال جاری گفت : اعلام کاهش بار به صنایع  و کارخانجات  به صورت  روزانه توسط امورها و نواحی  و کنترل  و رصد بار  فیدرهای  مربوط به صنایع  مورد  نظر به صورت  لحظه ای  توسط  مرکز کنترل از اولین اقداماتی است که در این  حوزه انجام می شود .

نواب با بیان اینکه مجموع برق مصرفی استان در بخش صنایع ۳۱۵مگاوات بوده تصریح کرد: طبق آنچه انتظار می رود باید بین ساعات ۱۰الی ۱۶بتوانیم این میزان را به ۶۰درصد کاهش داده و و این امارا به ۱۸۶مگاوات برسانیم .

وی در باره ساعات اوج مصرف نیز گفت :  درتابستان ما دوپیک بارمصرف ظهر و شب داریم که پیک مصرف ظهر از ساعت ۱۲الی ۱۶و پیک بارمصرف شب از ساعت ۲۰الی ۲۴است و ما در۲۷ خرداد و ۴تیرماه دو روز بحرانی را در صنعت برق را به لحاظ مصرف بالا داشتیم.

وی خاطر نشان ساخت : قبوض کاغذی برق در استان از ابتدای مهر به صورت کامل حذف می شود  و این طرح از ابتدای مردادماه در شهرستان های ابرکوه بافق خاتم و بهاباد اجرا می شود  و حذف قبوض کاغذی  تاثیر مثبتی بر کاهش میزان مصرف کاغذ  دارد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.